Follower Tersayang

Tuesday, May 19, 2009

Saje nak citer...~

Sumer owang citer pasal cikgu... so, aku pon tamau ketinggalan apatah lagi byk jugak memenda yang aku ingat berkaitan dgn cikgu... 1st of all, aku syg sgt cikgu yang bernama Pn. Salina. Dia cikgu yg mengajar aku waktu sekolah rendah darjah 2. Tapi sekarang, dia telah pn pulang kpd yg Hak. Masa aku tau, mmg sgt sedey. Tergamam. Cikgu Salina bkn tua mana pn, tp dia sakit. aku tak sngke waktu kt sek. dlu, dia slalu migrain, tak sgke rupanya dia ade barah otak.. Al-Fatihah.

Pastu cikgu Ravi, dia ajar subjek math time darjah 3, suka pukul aku! Tp, sbb aku tak siap kerja math.. aku benci mathhhhh..!!!! naseb aku bkn dgn cikgu Choo, kalo x, gerenti math aku dh power mcm abg aku.. kikiki... ;-)

Kedua, cikgu Maimun, penah jd guru kelas aku & mengajar subjek sains waktu aku darjah 6. Aku pernah minat ank dia, kuakuakua.. time tu darjah 5, si Fahmi drjh 6. kelas bertentgn, ape lg, main2 mate ler... wakaka... tp dgr cter skang ni ank die dh cm genster jer...

Dari darjah 2, smpi darjah 6, keje aku kalo x jadi ketua darjah, jadi pen. ketua darjah..dan jwtn tu sampai ke sek men. aku bwk! Aku bkn bdk skematik pn kt skolah...Tp aku tatau knp aku jd ketua, time sek MGS dlu ktorg pnggl Presiden Kelas. lebey ni! sek len relek jer nama monitor. Tapi tahap tak logik melampau, bila nama aku naik jadi School Prefect. Aku jd la Probee bpe mggu tah, so takley bla ngn jiwa aku yg still nk wt jht, aku wat surat rasmi utk letak jwtn.

Aku pnh tny cikgu kelas aku, Pn. Devi,

"Nape teacher pilih jd presiden?"

"Sebab you student I plg nakal dlm kelas ni..." Lalala...~ muka aku dah blur. pastu dia sambung ckp,

"Sblm thp kenakalan lebih teruk, bek I lantik you jd presiden class, so dat knkln you kurg sbb ade t/jwb yg kena pikul. 4 sure you nk tnjuk cth bek pd students len kn?" Aku ttp ingt smpi bila2 kata2 ckgu ni.

Ni waktu aku ting.4, nek ting. 5, dah de yg pndai jeles, cemburu, nk gulingkn aku ni... wey, aku tak kesah ar jd presiden ke x. si B**** la yg nymph ngn aku~ aku carik Pn. Fazlina cikgu klas plg cun aku rase, aku nk ltk jwtn, tp ckgu tu kte, dah dia yg plh, sape pn xley ubah.. so, ats rs tnggjwb aku pikul la.. mane tugas presiden lg, time tu aku jd probee nk kene hafal sume bende lg, time tu jgk aku trplh wakil sekolah masuk pidato lagi, fenin2... sampi aku ponteng skolah... hehehe..

Time kat MGS, subjek plg aku nymph still lg math n account. Keje modmath, addmath xpnh aku siapkan, keje account mmg Y****** ngn Y**** jadi mangse. buku dorg mmg aku akan copy pny! huhaha.. tp result still pass.. cme x minat jer..

Pastu, abes skolah, sthn aku keje, pastu blaja, abeh dip. aku trime twrn jd guru sementara... Time ni la azab sbg cikgu aku pulak yg rasa... Kene byk sbr beb walopon aku bkn sepenyabar mane! Nak2 aku ngaja sek campor. Lelaki ngn pompuan sama nakal! Dorang x tkot ngn aku. Mentang2 aku kecik dr dorang! Tapi mmg bg aku byk pengajaran. Baru aku tau kerja cikgu tak senang spt yg disangka.

Baru aku tau, cikgu bila mrh sbb dia syg. Bkn sbb dia benci kite ke ape... Die nk kite jd org.. die nak kite jd yg bley membangge kn parents, dia nk kite tau idop ni bkn sng... Thanks 4 everything to all of my teachers.. I love you wherever u are.. yg terbru aku jpa teacher BI, Pn. Shila... Pekerjaan cikgu sgt mulia. Byk pahala...

Happy Teachers Day... :-)

No comments: