Follower Tersayang

Sunday, April 11, 2010

Nak kata apa ek? (**,)

Kalau dgn gambar ni dah cukup menerangkan apa yang berlaku kn? Aku rasa... inilah yang berlaku pada aku setelah beberapa kali cubaan untuk menepis serta mengelak serangan stupid cupid yang cuba memanah hati aku.. wuhahaha.. amik ko ayat ntah apa-apa!

Tapi... makin nak mengelak, makin datang plak dia... Dulu.. aku menyampah sangat dgn dia sbb mulut dia tak pernah diam.. Keje dia mmg tak pernah berhenti dari menyakat dan loya buruk!! Tapi, yang aku menyampah skang ni la duk teringat2.. Aisey... ketulahan ke apa?~

Dia... berbeza dgn dua orang yang menjadi sejarah aku sebab dengan dia flow sangat lambat dan betul-betul macam ikut step. Lagi banyak cabaran dengan keadaan sekeliling. Aku yang pada mulanya hanya bertugas sebagai Dewi Cinta untuk mendengar setiap permasalahannya, akhirnya aku yang terjebak. Tak malu sungguh!

Dewi Cinta, you are fired! Sebab gagal kukuhkan tembok dalam hati! Serta tak layak lagi jadi Dewi Cinta kerana kamu mempunyai perasaan terhadap client! Huh...

Dia... pandai ambil hati. Bagi macam-macam yang tak sanggup dah nak menolaknya. Dari situ dah mula pelik.. Nadia? Orang bg barang? Ko terima? Bukan ko ssh nk terima ke lagi2 dr org yg ko tak knl? Ingat lagi dulu, waktu hari jadi aku, ada sorang budak kecik umur dlm 8 tahun agaknya, datang ke kedai aku sambil bawak patung cj7 yang besar siap berbalut. Macam nak pengsan dh kat situ. Aku tny siapa bagi? Lepas budak tu bgtau, aku pulangkn balik, sebab aku tak boleh terima... Bukan nak menghina, tapi aku bukan suka nk mainkan pasaan orang. Tak suka, aku cakap tak suka..

Bukan tu aja, aku siap nangis bila ada sorang lagi ni nk berkenalan, tapi pakat p bawak mak sedara, nenek, atok kenalkan kat aku.. Mana tak terencat otak aku?

Tapi.. Dia? Dia knlkn aku dngan adik2 dia.. Ayah dia pun meronda kedai aku. Aku oraite je... Sebab apa? Sebab cara pembawakan diri dia. Cara dia kenalkan kat aku tu semuanya secara natural. Sebab dengan aku jangan cuba p paksa2, lepas tu terlalu cepat. Tak boleh.. Aku tak boleh.. sgt tak boleh..

Tapi perbincangan kami semalam membuatkan aku terpanggil untuk meluah rasa dalam blog ini. Aku tak peduli la org nk kata aku jiwa2 ke... poyo ke... hanya blog ni je curahan aku..~ tak salah kan?

Dan... Semalam segala persoalan sudah terungkai. Aku hanya perlu duduk tunggu masa aje... Dia.. sbnrnya faham dan tau apa yang patut dia lakukan. Aku menang wahai perempuan. Aku sedang menabur api-api cinta kat hati dia...

Mesej2 dia semalam, ada yang wat aku ketawa... Ada wat aku menangis... Ada wat aku kesian sgt... Ada wat aku tersenyum2 sendiri... Dan sampai ke esoknya, orang pertama & kedua yang tau, Nabila & Eizda Amani... Yang lain, cukuplah kalau tau di blog ni... Malulah nk bgtau org plak.. cisss..

Patutlah masa kat kedai semalam dia lain sgt.. Cakap pun merapu2... Rupanya ada udang di sebalik batu.. Rupanya nk borak hati dn pasaan plak kt mesej.. Ade ke smlm dia nampak aku bc novel baru. Bleh dia tnya bila nak habis? Malam ni boleh habis ke? Aku pun berkerut la, takkan la nvl tebal mcm ni nk habis mlm ni. Aku cakplah tak boleh. Dia pegi tny soalan bodoh, knpa tak boleh? Lah... Sbb tak bolehla.. lagi satu dia suh aku bukak gelang kaki. Aku ckp, biarlah, aku suke.. Kucing saya pun pakai rantai. Lagi tanya rantai apa? Aku jwb, rantai kucing la, takkan rantai basikal? Aduuuhh.. aku tny, awk ni knpe? Diam jer... cehhh!

Ini la dia... Yang kau orang kenal dengan nama Mr.S...
Memang la dia ni kalau pertama kali jumpa mmg wat muka bajet bagus! Perasan hensem! Blagak! Tak mau senyum! Mmg itu la salah satu aku menyampah dgn dia dulu... Huhuhu...


And.. this. Insya-Allah...
**There's an art to falling in luve**
Insya-ALLAH.. Amin..

6 comments:

Eizda Amani said...

x sangka jd org ke-2...
sgt2 t'haru...t.kasih nok..
ape2 pn, tahniah!
akhirnye sgale teka-teki-tekuk-tenuk, t'jawab sudah...hehehee...
ermm...nmpk gayenye, antara 3 dara pingitan, ko ler yg akn dpt title 'puan' dulu... heheheee...
apa2 pn, aku doakn smge, dia cinta ko yg t'akhir yg akn membahgiakn ko hgga ke titik t'akhr p'jlnan idup ini....amin.

Hanny Esandra said...

ida,
kedua ok tak nok??heheh.. bam tatau lagi ni.. hanya korg dua je yg tau.. selain yg dh bce blog ake le.. :-)

aku sbnrnya msh tak menyangka.. dan tatau nk kata apa.. tp aku msih lgi tggu yg sahih.. skng ni aku rilek jer dulu.. lebey2 kng kot xmnjdik, cne? hehehe.. kire prgkt prtama la ni.. ;-)

doa kn aku yer nok.. ishhh... terlalu awl nk jangka status 'puan' tu pun.. entah2 aku bkl kecewa lagi, spe tau? hehehe..

apa2 pn trime kasih dgn doa2 kudus ko.. syg ko... :-)

Rehal Nuharis said...

nk bca dgn lbh lnjut tp x smpt. akan sggah blik kjap lg.
oh x sbrnya nk bca

Hanny Esandra said...

rehal,
bukan ada apa yg istimewa pon.. :-)

Bie'z said...

ehemmm dia dia nie ehemmmmm
wakakakaka.....tah tah niah gua niah alalala~~~

Hanny Esandra said...

kak bie,
ape tuhhhh..
hehehe.. yela2... time kaseh laa..
doa la supaya kali ni mata saya tidak bengkak lagi seperti bola golf.. (bak kata kwn sy..~)