Follower Tersayang

Tuesday, November 2, 2010

Akhirnya..... A.D.I.D.A.S~

Hepie Beday to you...
Hepie Beday to you...
Hepie Beday to my mr.S...
Hepie Beday to you...
Hehehe...

Cintehati saya dah tuaaaaa... Tanggal 30 Oktober 2010 dia genap berusia 29 tahun... Selamat hari jadi sayang... itu jugalah yang saya ucapkan tepat pada pukul 12.00a.m.

Inilah pertama kalinya dalam sejarah saya 'berkawan', hari-hari bermakna macam ni berlalu macam biasa. Sampai saya pening, blur dan tak tahu nak bagi apa. Apa yang terlintas dalam hati saya nak bagi dia, semuanya saya rasa tak setanding dengan apa yang dah dia berikan pada saya. Sebagai contoh, kasih sayang dia, perhatian dia, nasihat dia, dan semualah! :-) Jadi waktu harijadi dia, tak ada apa-apa yang berlaku kecuali ucapan aje. Tak ada persediaan apa-apa pun. Kalau dulu, belum tiba hari jadi lagi saya dah bersemangat nak beli. Hahaha...

Sadis sungguh kalau fikir sejarah saya nak belikan seutas jam tangan kat dia. Empat stokis cosway saya pergi sebab nak belikan jam tangan jenama casio yang dia minat sangat. Jam tu kalau kat kedai luar, harganya boleh tahan dalam RM 500 lebih.. Tapi kalau beli kat Cosway, saya guna kupon tinggal RM100 lebih aje...

Tapi dah tak ada rezeki, kat HQ pun tak ada stock. Kenapa saya beria-ia nak belikan jam tu? Sebab dia suka. Saya nak belikan benda yang dia suka. Kalau tak dah lama saya belikan aje apa-apa yang saya suka.  Hari Sabtu, saya keluar dalam pukul 3.00 p.m. Itupun nak pergi jualan coklat kat gudang. Kata dia, dia teringat yang saya suka coklat, jadi dia telefon nak ambik saya keluar pergi beli coklat. Hehehe...Lepas tu pergi pulak jualan gudang kat stadium. Tak ada apa pun yang menarik. Nak belikan si dia perfume, tapi tak ada brand yang best.

Saya cakap kat dia, saya tak tau nak belikan apa. Dia cakap, tak payahlah belikan apa-apa. Saya cakap tak nak! Dia dah banyak belikan untuk saya. Apa yang buat saya geram tu, pergi tengok kasut polo, pilih-pilih lepas tu dia tak nak. Pergi tengok wallet levi's pun dia tak nak pilih.  Pergi Timbaland pun dia tengok aje. Alasan dia, mahal~ bazir duit~ Ermmm... Lepas tu saya tengok jam jenama casio macam dia nak, tapi tak ada pulak. Pergi tengok jam, saya tengok jam lelaki, dia pergi tengok jam perempuan. Saya pergi tengok baju lelaki, dia pergi tengok baju perempuan. Geramm sayaa..!!! Orang nak belikan untuk dia, dia sibuk pilih barang perempuan untuk saya!

Last-last, dia cakap, dia suka satu selipar Adidas. Dia pernah cakap dengan saya dia nak beli selipar lelaki dengan perempuan yang sama jenis dan sama warna. Pergi kedai Adidas kat Mid, ada yang dia minat, warna pulak tak ada. Akhirnya, pergi beli kat Kompleks PKNS. Baru jumpa...

Fiuuu... Lega hati saya. Dapat jugak saya belikan benda yang dia suka. Orang selalu bagi benda yang romantik, sentimental, comel... Tapi saya bagi selipar. Adeehhhh... Itu yang dia nak.. Dia memang lain dari orang yang saya kenal sebelum-sebelum ni. Itu yang saya sayangggg kat dia.. :-)

Tapi hari tu saya cakap, saya nak belanja semua sekali. Dari tiket tengok wayang, makan sampailah ke hadiah hari jadi. Tapi makan dia jugak yang bayar.. hmmm... teruklah cintehati ni! Bukan selalu saya nak bayar... Saya belanja dia aiskrim McD sundae strawberry aje.. Sambil lepak kat dataran Shah Alam tengok orang main layang-layang, sambil makan aiskrim. Ngeee.. :-)


Ilebiu.......  

Love Myspace Comments



Love Myspace Comments

2 comments:

CintaZulaikha said...

wahhhh...kan ok tu..kita ni tak pyh nak pikir sgt, bg apa pon mti si dia suka...hihi..berbunga2 lah tu..hahha

Hanny Esandra said...

hahahaha...
bukan berbunga2.. berflower2 la.. hahaha.. alhamdulillah.. dpt jugak belikan sumthing.. :-)