Follower Tersayang

Monday, March 21, 2011

Mataku... Oh...

Uhuhuhu...

Nak bercerita tentang mata sayalah... Kenapa? Oh...  Mata saya ni diserang virus kut... Minggu ni tiap-tiap hari mata belah kanan bahagian kanan saya ni bergerak-gerak. Sangat tak selesa okay!~ Macam-macam cara saya buat tapi tetap mengganggu saya. Dia tak ganggu saya sepanjang hari tapi kalau bergerak-gerak tu dalam sejam dua ada jugak.. 
Saya tak taulah pasal alamat-alamat ni. Tapi saya pernah dengar alamat kalau mata belah kanan atau belah kiri gerak-gerak.. Huhuhu.. Tapi apa alamatnya saya tak tau. Ada yang tau ke? Tolong beritahu saya, ya..

Ermmm.. 

Kalau mengikut kajian, ada jugak info yang menarik. Saya diserang penyakit sebenarnya! Nama penyakit tu adalah 'Myokymia.' Ia bermaksud pergerakan otot di bawah kelopak mata atas dan di kelopak mata bawah. Penyakit itu disebabkan stress, fatigue, kurang tidur, overdose minum kopi dan juga kurang vitamin. 

Adehh.. kurang tidur dan overdose minum kopi tu, ya... Saya akui. Hahaha... Stress tu tak taulah. Kadang-kadang kita tak tau yang kita dalam keadaan stress. Mungkin lebih tepat lagi terlalu banyak berfikir. Ya. Banyak sangat berfikir tapi kadang-kadang saya susah nak cakap dengan orang tentang apa yang saya fikirkan. Bukan apa, sebab malasnyerr nak terangkan kalau yang jenis lambat nak faham. Saya akan buat hipotesis sendiri aje. Orang nampak kita macam biasa, tapi hanya kita sahaja yang tau apa yang ada dalam diri kita, apa yang kita fikirkan. Saya juga boleh jadi binatang sumpah-sumpah. Apa tu? Maksudnya berubah mengikut keadaan sekeliling.

Arghhh... Bilalah nak hilang ni. Maknanya saya kena cukup tidur..(selalunya cukup je kot?), Kurangkan minum kafein, dan jadi manusia yang tak payah nak berfikir sangat. Ke? Ish ish ish...

6 comments:

CintaZulaikha said...

mungkin betoi kot ko kurg tidor n minum byk kafein..strees tuh, aleh jgn nak kencing, ko pon strees gak kekandang kan..lalalla~~ main ckp jek..

waktu tidor yg betoi adlh pada pukul 9 mlm ek, bukn 3 pagi...hahahhha

Hanny Esandra said...

ct,
hahahaha.. ye la..memang la.. aku stress.. tambah2 skang ni brite tak bes lagi stress.. kesian kat aku..

uja said...

ok gak tuh..ko jadik sumpah-sumpah plak lah..dah bosan jadi bangau ek..
xpe..aku paham..kekeke

nukilanaffiza... said...

mata kanan maknanya ada org rindu kat ko..mata kiri ada org benci kat ko...hidung kanan kembang ada org suka bau ko..hahahhaah

jgn mare...

Hanny Esandra said...

uja,
takleyyy.. bangau tu ada sentimental value.. mane leh tuka2.. hahahaa...

Hanny Esandra said...

angah,
oi2.. timekasih atas makluman.. huhhh..