Follower Tersayang

Wednesday, March 30, 2011

Segmen : 1 Hari 1 Blogger The Faceblog

Klik Sini Utk Join
Hai kawan-kawan...

Huhuhu.. Hari ini saya ada masa terlebih sudah untuk berjalan-jalan mengintai blog kawan-kawan saya. Sedang saya berjalan-jalan ke The Faceblog, saya terjumpa ini. Segmen : 1 Hari 1 Blogger The Faceblog. 

Ha? Apa? Apa tujuan & kelebihan dia? Haaa... Oleh kerana hari ini saya baik hati, saya meng'copy'kan untuk kawan2 semua... Ini dia... 

SEGMEN:
1 hari 1 blogger the faceblog


TUJUAN:
 mengeratkan hubungan antara blogger-blogger di malaysia


PERJALANAN SEGMEN:
pihak kami akan membuat 1 entry setiap hari berkenaan blog anda pada ruangan the faceblog. dalam entry tersebut kami akan kongsikan berkenaan blog anda dan diri anda.

Haa.. Teruja tak?? Kalau teruja jomlah join. Apa salahnya kita semua join untuk berkenalan dengan rakan-rakan blogger yang baru. Ramai kawan meriah sikit. betul tak? Tak adalah chatbox korang sepi tanya berita. Tak adalah chatbox korang hanya dipenuh dengan spam mesej. Visit my site lah.. Nice blog lah.. Try my luck here lah.. Ekekeke.. At least seronokkan bila ada kat chatbox tulis, hai saya singgah sini. Tak pun, singgah sini jap. Paling busuk yang walaupun tak best tapi boleh diterima, follow yours.. plz follow mine.. Huhuhu...

Apa? Syarat nak join? Malas betul korang nilah... Okeylah, saya meng'copy'kan jugak untuk kawan-kawan. Sebab apa? Sebab hari ni saya baik sikit.. Selalu saya baik banyak..~

SYARAT NAK JOIN:
-ahli kepada the faceblog.
-buat satu entry di blog anda berkenaan :-
1. nama anda @ nickname
2. nama blog anda & rahsia di sebalik nama tersebut
2. ceritakan tentang blog anda.
3. tujuan anda blogging
4. harapan anda untuk blog anda.
5. sedikit nasihat @ pesanan kepada blogger lain.
6. letakkan banner segmen dibawah pada entry anda dan linkkan ke sini.
7. postkan url blog serta url entry anda pada ruangan komen dibawah
* jika anda nak lebih menarik,sila sertakan printscreen blog anda. tutorial untuk printscreen boleh dilihat disini [link]

TARIKH TUTUP:
akan diumumkan kemudian

selamat maju jaya
terima kasih.
 
Kesimpulannya kenalah jadi rakan The Faceblog... Huhu.. Tak rugi pun join komuniti. Okeylah, saya nak jawab semua soalan-soalan seksi di atas. Sesiapa nak join, dipersilakan 

1. nama saya @ nickname  -  HANNY ESANDRA

2. nama blog saya & rahsia di sebalik nama tersebut  -  HANNY ESANDRA ...DAN CERITA CINTA. RAHSIA DI SEBALIKNYA ADALAH, SAYA ADALAH SEORANG NOVELIS YANG MEMAKAI NAMA PENA HANNY ESANDRA. ...

(eh? rasanya syarat ni salah counting. Tapi.. disebabkan saya baik hati, saya ikut ajelah.. hihi)

2. tentang blog saya  -  SAYA MENCERITAKAN APA YANG SAYA SUKA & TAK SUKA, MENCERITAKAN AKTIVITI HARIAN SAYA, BERKONGSI INFO & PENDAPAT, DAN JUGA SEDIKIT KISAH PERIBADI DAYA (BYK2 TAK MULEHLAR..)~ JADI, BLOG ADALAH DIARI PERIBADI SAYA. 
3. tujuan saya blogging  -  SELAIN BERCERITA, DI BLOG INILAH SAYA BERKONGSI DAN BERINTERAKSI DENGAN PEMINAT NOVEL SAYA.

4. harapan saya utk blog saya  -  SAYA BERHARAP SAYA AKAN DAPAT MENAMBAHKAN RAKAN-RAKAN BLOGGER. SELAIN BOLEH MENGERATKAN HUBUNGAN, BOLEH JUGA BERKONGSI2 PENDAPAT ATAU BANTU MEMBANTU DALAM HAL EHWAL BERBLOGGING. 

5. sedikit pesanan @ nasihat blogger lain  -  MARILAH KITA BERBLOGGING KERANA IANYA SANGAT BEST. KEPUASAN BERLIPAT KALI GANDA APABILA KITA DAPAT MELUAHKAN SEGALA2NYA DI BLOG. KALAU SINGGAH DI BLOG HAMBA, SAY LAH HI-HI SEBELUM BYE-BYE. AHAKS!

Baiklah, itu sahaja. Terima kasih kepada The Faceblog dan juga aqu slumber's kerana memberi laluan ini.