Follower Tersayang

Sunday, May 22, 2011

Hah?!! RM 2000??

 Hahaha...

Sebelum apa-apa saya tak mahu mempermainkan perasaan blogger-blogger sekalian. Cincin di atas hanyalah apa yang saya impikan. Saya memang mempunyai impian untuk memiliki cincin yang berliannya berbentuk hati. Ohh... i'm sooooo in luve with this one.... Tapi hanya impian. Tak siapa pun tahu sekalipun Cintehati. :-) Ia hanyalah angan-angan saya untuk memilikinya.  Nanti saya banyak duit, saya belilah sendiri! :-)

Apa yang saya nak ceritakan, ialah mengenai cincin yang berharga Rm2000. Woii.. cincin apa mahal sangat? Ermm... berita ni baru aje saya dapat tahu dari Cintehati. Tadi, saya berdating. Lama rasanya tak dating. Ini pun sebab minggu depan Cintehati dinner ke Penang. Amboi... jalan sakan no! Minggu berikutnya hari bersejarah saya mengikat tali pertunangan dengan si dia. Ngaaa!~ Nebes ni kawan2! 

Cintehati cakap, cincin dah beli. Harganya RM2000. Saya yang sedang mengunyah kentang goreng, ternganga seketika. Mak oi! Takunya nak pakai! Takut pulak jari saya kena kerat! Saya cakap, kenapa mahal sangat? Dia cakap tak taulah.. Mak ayah dia yang berhajat nakkan cincin tu.

Oh, ya. Sebelum terlupa, Saya masih lagi tak melihat cincin ya.. Saya serahkan semua urusan tu ke pihak lelaki. Terasa thrill pulak bila tak tengok cincin. Terasa surprise aje.. Hahaha.. Ada kawan tanya, eh, ko berkenan ke? Buatnya ko tak berkenan padan muka. Hmm.. Jawapan saya? Saya tak pandai menilai emas-emas ni semua. Bagi saya... bukan cincin tu yang menjadi kayu pengukur kasih sayang saya yang menebal kepada Cintehati. Biarlah mereka nak pilih bentuk apa pun. Saya bukan seorang yang cerewet. Ya! Memang saya tak cerewet. Yang cerewet adalah Cintehati sehinggakan bila cari barang-barang bertunang, kami tak pernah tak gaduh! Sebab saya penat! Penat nak ikut kerenah dia. Dia susah nak puas hati dengan sesuatu barang yang dia pilih terutama kasut! Uhhhh... 


Jadi di situ saya berjaya menutup mulut longkang dia. Saya bukan materialistik. Kalau saya begitu, saya tak pilihlah Cintehati. Apa yang dia ada? Hehehe... Saya bukan nak hidup bersama dengan cincin. Saya nak hidup bahagia selamanya dengan tukang beli cincin. 

Oh... Lupa nak bagitau kenapa harga cincin tu sebegitu rupa? (Malu nak taip banyak kali.) Itu disebabkan berlian yang ditatahkan di atas cincin tersebut adalah berlian asli. Sekian terima kasih. Oh, lupa lagi nak bagitau, macam mana dia orang tau berlian tu asli atau tak? Orang kata susah nak bezakan. Ini bonus kepada mereka kerana ayah Cintehati adalah seorang penilai emas.

Itu ajelah nak bagitau. Saya terkejut sampai perlu ke tandas sebanyak dua kali. Adehhhh.. Ni pun rasa2 lagi. Buat hal pulak perut ni.. okiesss.. Papaiiiii...

p/s : Cintehati sampai tak boleh tidur bila tau harga~ Lalala.. Kopak la ko Cintehati~

17 comments:

CintaZulaikha said...

tu baru cincin tunang, blom cincin, gelang, rantai, rantai kaki lagi...kakkakkak..

kaya jadi kayap la gamaknya...nad ckp kat cinteati

"bersabarlah sayang" wakakkakkakka

CintaZulaikha said...

aku nak ckp cincin kawen tadi,,tertak taip puloks...kakkakkaka(sambung gelak)

Atie iskandar said...

wow! best2..
untgnye kak..
nnti kawen mntk gelang ngn rantai lak..
bape la hrganye nnti..
heee... suke2..

Diari 929 said...

Wah hebat!

*SaBRiNa * said...

tahniah nadia~ hikhik suke dgr... aritu pny hadiah da dpt?sorry la burok bebeno balut.sbb nk cepat..huhu..maap sesangat ye..

Mamachia said...

bertuahnya sis.. itu tandanya cinta kat Hanny, bila hari bersejarah tu sis?

nukilanaffiza... said...

itu tandanya dia sanggup serahkan seluruh jiwa dan raganya...tak kira apa sahaja...so jagala dia sebaik mungkin dan sesungguh2nya...

khemah dah tempah, kek dah tempah, coklat dah tempah..apa lagi...kad kawen dah tempah??hahahahha...ko kena confirmkan dgn mak andam tu tau..baju tu nak ada buat adjustment ke tak...

Caythrine Amanda said...

oklah tu 2k...ahahaha...
demand lebih eyh....

Hanny Esandra said...

ct,
hahaha... nak kawin nanti tak tau lagi nak mintak apa.. eh.. boleh pulak mintak2.. hahaha.. woi yang ko ckp tu kalau serba berdiri boleh la nak lengkap brg kemas satu set.. serba satu aje sudehhh.. hehe..

bukan bersabar aje lagi.. sampai tak lelap tido dia.. ekeke.. ;p

Hanny Esandra said...

atie,
untung ke? alhamdulillah la.. kawin nnt surprise.. tanak bgtau dulu nk mintak ape.. hehe..

Hanny Esandra said...

jiha,
hebat? takdela hebat mana jiha oi..

Hanny Esandra said...

cik sab,
thanks.. hadiah aritu dh dpt.. thanks again.. hehe.. cantik!

Hanny Esandra said...

mamachia,
hari bersejarah tu 5/6/11.. bertunang aje baru.. kahwinnya tahun depan..

Hanny Esandra said...

angah,
hahaha.. yerp2.. akan dijaga sebaik mungkin sehingga ke perotnya.. haha.. org kata nak pikat suami kena pikat perutnya.. eh btul ke statement tu? hehe..

uikss.. mak andam bukan ko dh setelkan ke? takde ape nak adjust...baju tu kan masa fitting muat2 je.. yg turquoise, kuning mmg ar x muat.. no dia pon tarak..

Hanny Esandra said...

CA,
demand? ishhh.. tak pernah ada perkataan tu dlm hidup sayee.. hehe..

RaRa said...

nad..rega barang2 kemas mmg mahai skarang ni..

lagi satu..
nad, nnt bila raif dh besar jgn lupa tunjuk pic kat entry bawah tu pada di ye...

Hanny Esandra said...

kak afna..
kan? satu gram je dh bape.. adehh.. sian la org2 yg nak kawin pada tahun2 akan dtg.. harga emas makin tinggi aje kejenye..

gambar tu mstilah nnt tunjuk kat dia kalau ada kesempatan kita jumpa nnt!