Follower Tersayang

Sunday, July 31, 2011

Hah?? Khairul Fahmi Putus Tunang???

Panas! Panas! Berita goreng pisang panas....

Khairul Fahmi Che Mat dengan pasangannya Elia telah putus tunang!! Oh... Saya tak boleh dengar2 orang putus tunang ni. Simpati sangat... Sian... Saya tak taulah apa perasaan dia orang sekarang ni. Hope sangat berita2 macam ni tak berlaku kepada saya.


Punca putus tunang? Erhmm... Katanya bukan disebabkan orang ketiga. Haih.. Apa2 pun takziah kepada mereka atas berita sedih ni. Tak boleh nak selamatkan lagi ke hubungan dia orang ni ya? Sayanglah... Baru beberapa bulan kut dia orang tunang? 

Ini kata2 dari KFCM :-

“SEBENARNYA, saya tampil membuat kenyataan kepada MA kerana tidak mahu perkara membabitkan saya dan Elia berpanjangan. Selepas berfikir panjang dan berbincang bersama keluarga, saya perlu memberitahu peminat mengenai perkara sebenar.


Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau ‘playboy’. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.


Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan.


Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.


Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya.


Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.


Selain itu, ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya, gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang daripada wartawan. Jadi, tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain.


Saya juga dikatakan membeli sebuah kereta dan menghadiahkannya kepada Dahlia. Hakikatnya, tuduhan itu tidak berasas. Kereta dimaksudkan itu milik kakak saya. Malah, kereta itu juga atas nama kakak saya. Jadi, macam mana cerita ini boleh timbul?


Kerana pelbagai tuduhan berkenaan, Dahlia dan keluarganya pula menjadi mangsa dan menerima pelbagai tohmahan serta kata-kata kesat daripada pelbagai pihak. Kerana tidak tahan dengan masalah itu, mereka meminta saya menjelaskan segala-galanya, lebih-lebih lagi mereka tidak ada kena mengena dalam isu ini.


Selain itu, timbul isu kononnya saya tidak hormat orang tua, memarahi dan menengking ibu Elia. Saya tidak menafikan ada bercakap dengan mak cik (ibu Elia) tetapi tidaklah sampai menengking atau meninggi suara. Pada saya, semua itu lebih kepada perbincangan bagi menyelesaikan masalah antara saya dan Elia.


Mungkin, kenyataan dikeluarkan Elia di laman Facebook miliknya tempoh hari mengatakan saya memarahi ibunya disebabkan perasaan marah kerana pelbagai isu ini.


Terus terang, saya masih menyayanginya. Malah, perkenalan yang dibina selama dua tahun membawa kami melalui pelbagai perkara bersama. Cuma, bila keadaan menjadi bertambah keruh dan berpanjangan, saya perlu membuat keputusan muktamad.


Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami.


Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.


Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.


Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.


Lagipun, masalah antara kami sudah lama berpanjangan. Cuma ia tidak diperbesarkan, lebih-lebih lagi ia cuma membabitkan kami berdua. Namun bila ia merebak dan melampaui batas, saya perlu segera menyelesaikannya.


Ramai juga mengatakan saya semakin lupa diri dengan kejayaan yang saya miliki. Sebenarnya, saya belum berjaya lagi. Perjalanan karier sebagai pemain bola sepak masih jauh. Lagipun, saya masih muda. Banyak perkara perlu saya pelajari sebelum saya bersedia menempuh alam perkahwinan.

Untuk setahun dua ini, saya bertekad mahu fokus sepenuhnya kepada bola sepak. Saya tidak mahu sebarang kontroversi merencatkan perjalanan kerjaya saya dan ia antara sebab kenapa saya buat keputusan berkenaan.” – MyMetro


Sumber :- Gempak. Org

Kepada kedua2nya saya doakan mereka menjalani hidup dengan lebih diberkati walaupun mereka tidak dijodohkan bersama. Walaupun mereka tak kenal saya, dan saya tak berapa pun nak minat kepada bola, tapi, saya berasa simpati dengan benda2 macam ni. 

Saya letakkan diri saya dalam diri Elia, mesti sedih kan? Perkara putus tunang ni akan jadi buah mulut orang. So pandai2 la nak jaga. Kalau dah dapat orang terkenal macam tu, susahlah nak kata. Baik bercinta dengan orang2 biasa aje. Huhuhu...

p/s : Semalam tiba2 dapat mesej dari si dia - "Gudnite syg... I love u so much..." Terkebil2 aje bace pukul 4.10 pagi plak tuh! Tak tido ke gamaknya dia ni?! Tetibe dia nak melankolik ni.. Musykil hamba dibuatnya~

3 comments:

Faiz said...

terima kasih ye sbb bertanya di blog sy..daripada apa yg sy boleh katakan, sy mmg mmpunyai 3 blog lg wt mse skrg nie..dan semua blog sy di bawah 1 akaun sja..jd jika sy follow mne2 blog blogger lain..blogger itu dpt lihat blogger profile sy dgn sume link blog sy..jd dia bebas memilih nk follow mne..
lg 1 lau nk ubah blog mne yg org lain boleh nmpk di blogger profile kita..g saja edit profile..

maaf ye kalau ini tak menepati jwpn yg dikehendaki.=)

jee yunus said...

sedih kn tgk dierog putus. tp mugkin ade bende yg berlaku yg kita tak tahu...

Hanny Esandra said...

tu la.. sedih sgt.. btul tu.. kita xtau apa yg berlakukan..