Follower Tersayang

Sunday, August 21, 2011

Sama Ke?? ~1 - Saya

Hai kawan2 semua.. Tengah buat apa tu? Hehehe...

Hari ni rasa terpanggil (asik sama je ayat nih),  Hari ni terasa aura nak mengupdate blog mengenai satu perkara. Perkara ni dah lama tapi tak terlintas pun nak jadikan entri. nanti orang kata perasan gewdik pulak yer tak? Hahaha...

Okeylah.. tanpa merepek panjang saya nak berceritalah ni. Pernah tak kau orang dengar dalam dunia ni ada 7 rupa yang sama. Hmm... Saya pernah dengar, tapi... tak adalah sampai tahap terfikir yang saya mempunyai pelanduk dua serupa. Hihihi...

Tapi sejak kecil saya selalu disamakan dengan seorang pelakon ini. memang kalau sekarang ni orang cakap, saya dah lali sangat dah. Saya tak tau tang mana samanya. Dulu mungkin lah rambut saya kerinting. Kadang2 tengok cermin belek wajah, hmmm.. tak adalah sama pun.. uiiii.. lawa lagi yang pelakon tu. Mungkin disebabkan saya minat dia, jadi terkenan la sikit2 kut. Hahaha.. Ada kena-mengena ke?

Sampaikan satu hari saya berjalan raya, bila masuk kat satu rumah. Makan kuih raya. Tiba2 ada sorang mak cik ni tegur. "Eh.. Muka dia.. macam pelakon adik beradik tu la.. Tapi yang rambut kerinting." Huahuahua.. Saya dah tau mak cik tu cakapkan siapa. 

Korang nak tau jugak ke sapa? Sibuk tau.. Tapi ni nak beri amaran kerassss.. Sila jangan muntah kalau tengok ya... Janganlah kau orang kutuk saya perasan. Tak baik di bulan puasa ni.. Lalala~ 

Ni gambarnya :-

Kan dah cakap tak sama pon..;p
Tapi inilah hakikatnya. Saya sering dikatakan rupa macam Darling Ngasri. Hmm.. Sabo ajelah.. hikhik..

Tapi... Lebih mengejutkan saya. Bila masuk ke dunia kolej. Ada la pulak yang baru lepas tengok filem Long Khong 2. Dah kata pulak rupa saya macam heroin filem tu. Jangan tanya nama dia. Sebab nama dia berbelit2 saya nak sebut, apetah lagi menaipnya. Huhuhu.. ;D

Ni dia :-

Ini aje gamba yg saya tak senyum.. konon nak sama dgn pelakon sebelah. ;p
Hmmm.. Apa?? hanny Esandra ni ngengada nak letak gambo dia vogue mekap2 je. Hahaha... Saya malas nak godek gambar lama2 wahai kawan2ku... ;)

So amacam? Korang setuju dengan saya atau dengan orang2 yang kata saya ni macam sipolan2 di atas? Atau korang kena jumpa saya dan lihat lenggok tutur saya, sikap saya baru boleh decide? Huhuhu.. 

Lepas ni tunggu pulak saya update yang kedua pulak. Tapi bukan saya... Ni pun saya pening jugak. Tang mana samanya tah! ;P

13 comments:

CintaZulaikha said...

kahkahkhakhakhakha,..tp mmg serupa pon noks...lallalla

entri terbaekkk abad ini...

Mahfuzah said...

pernah dgr tak org ckp yg aku mcm Mila AF? hehe..

Hanny Esandra said...

ct,
ahhhh.. ko jgn nak menyedapkan tekakku..ekekek.. pasni ada entri psl remy ishak yg ko gembar-gemburkan itu~lalala..

uja,
aku tgh bygkn ni..eh eh.. sama la uja.. ;)

jee yunus said...

mmg sama pon..air muka nmpk sama..hehehe..;)

nukilanaffiza... said...

Sekali pandan g adalah....tapi 2 kali pandang hmmmm.....

Kang puji lebih2 kang kembang plak..hahahah..

Pasal Ngasriah Ngasri tu ada rupa sikit....cuma rambut je lain...

Jya! said...

mcm sama gk la dgn darling tuu..heeeeee..comel je..pic kawen ehh.

Hanny Esandra said...

cik jee,
hahahaha.. yeke cik jee? hmm.. kena terima la ni org kata sama cm dia? hehehe.. :)

Hanny Esandra said...

nukilanaffiza,
ko nk ckp sape sbnrnye..huhuhu..;p

Hanny Esandra said...
This comment has been removed by the author.
Hanny Esandra said...

jya,
kak, bukan pic kawin kak.. ni pic tunang je..blum kawin lg.. ;)

アヌムちゃん said...

opss tersilapp..heeee..mcm pic kawen..heeeee..tp seriyes sama muke la..hee

Caythrine Amanda said...

serupa tapi xsama kan...boleh?

Hanny Esandra said...

CA,
yerp2..betul tuh! ;p