Follower Tersayang

Monday, October 31, 2011

Inilah sebab saya jadi 'kedekut.'



Inilah sebabnya saya malas nak kasi orang pinjam novel saya!! 
Helo! Saya beli pakai duit kot novel2 ni??
Ingat pakai air liur ke mintak kat kedai buku tu?
Dah pinjam buat cara pinjam! 
Macam mana saya bagi, macam tulah pulangkan balik! 
Kalau tak bagi pinjam, katalah orang tu kedekut taik hidung masin! 
Tapi kalau bagi, ha, macam ni la jadinya!
Saya tak taulah korang semua nampak apa yang jadi kat novel saya ni ke tak. :-(
 Tak rasa bersalah ke? 
Nak dimarah, kawan. Kang kecik hati. Kang kata saya ni kerek. Kang kata saya ni sombong. Lepas tu mula duk mengumpat and canang sana sini. 
Sebelum buku ni saya bagi, saya dah cakap,
"Macam mana aku bagi, macam tu pulang balik, ya?" 
Paham ke tak paham maksud ayat aku tu, kawan??
Urghhh!

8 comments:

Ezy Chiaki said...

syg woo kat novel2 yg kite beli 2 kn..
kalo sape2 nk pjam novel ngn saye, awal2 lg saye dh pesan.. jge novel saye leklok..
jgn bg jdk mcm dlm gmbr 2la..
kalo rosak jgk novel saye, lps 2 jgn arap saye nk bg pjam dh.. xkisah la org nk ckp kdkot pon.. hihikk

einz said...

betul tu....pepandai la jaga brg orang....lau terkoyak ke terkotorkan ke....cakap la maaf ni tak...buat dono jep...bengang betul....mmg takkan bg la lepas tu....

Hanny Esandra said...

cik ezy & einz,

kan?? dorang tak fikir agaknya macam mana perasaan kita? dorang tatau betapa sygnya kita kat buku2 kita tu.. huhuhu..

μήνες said...

Bab ni saya setuju sangat.
Sampai sekarang saya tak penah lagi bagi sesape pinjam buku selepas 1 kejadian.
Setengah dari kulit belakang rabak.
T_T

White Dove said...

Hai hanny. sya br selesai baca novel hanny, Tahu Rasa Cinta. Serius, sya gelak sorang2 baca novel tu. Olahan ceritanya sangat m'hiburkan. Tahniah & trima kasih! :)

Hanny Esandra said...

anne,
kan?? lebih baik x bg pinjam dr bg, bila pulang dah tak serupa buku.. >.<

white dove,
hai! thnks ya.. :)

White Dove said...

welcome! Sgt berbaloi m'habiskan 1 hari saya yg lapang m'baca novel tu & spt biasa sya akan promote kat kengkawan yg kaki novel juga. teruskan berkarya hanny! :)

einz said...

even owg skrg da maju gune ebook la sgala bagai...tp buku ade keistimewaan yg tersendiri...maka jgn la musnahkan buku yg diberi PINJAM~heeeeeee....