Follower Tersayang

Friday, May 8, 2009

Tag drpd Kakak Umaira yg ayu..~

1. Apakah perkataan pertama sekali anda ucapkan kepada si dia dan kemudian menjadi suami anda.

Alamak! Belum bersuami? Caner? Tapi ucapan pertama kpd si dia :- "Err.. hai!"

2. Sila berikan dua contoh alat-alat atau sumber yang anda gunakan atau lakukan untuk memudahkan kerja anda. Tak kisahlah apa alat atau sumber sekali pun asal boleh diaplikasikan.

a) Membuka pintu rumah atau kereta
i : kunci ii : alarm (same je dgn k.umaira~)

b) Mencucuk plug soketi :
i : screwdriver (yg ptg matikan suis dulu~ kang ade yg kejung rambut kang~)
ii : errmmm.. slalunye soket yg ade 2pin jd mgse...

c) Simpan air minuman
i : botol ii : thermos

d)Ketika blackout
i : lilin ii : meraba2 crik torchlight

e) Meluahkan rasa hati
i : spell it out...(kalau berbentuk sedih, luahkan rahsie @ tak puas hati dgn seseorg)
ii : mencampakkan barang...(marah)

f) Siang ikan
i : gunting (utk cepat) shhh... jgn amalkan dpn bkl mak mentua~
ii : pisau (tp x expert la...)

g) Susah hendak buang air besar
i : minum air suam byk. ii : mkn pisang.

h) Di mana anda simpankan dokumen penting
i : dlm laci berkunci
ii : saya ade kotak rahsie... hehehe...

i) Katakan ribut melanda dan pakaian anda melayang sama, apa yang patut anda tutup bagi mengelak rasa malu
i : insya allah tidak!

j) Apa yang anda guna untuk potong kuku
i : nail clipper

k) Melihat waktu
i : jam tangan ii : jam pada handphone (same jgk dgn k.umaira)

l) Kalau badan terasa panas
i : tadah muka dpn kipas ii : pegila mall, kan ader air-cond... hikhik... alasan!

m) Ternampak pencuri
i : jerit 'woi!' kat die, pastu lari ar! ii : apa guna PDRM~

n) Kalau terjumpa duit RM50.00 dalam longkang yang dalam, bagaimana anda ingin mengambilnya
i : tgk kiri kanan, tader org amik la... pastu....
ii : memandangkn bkn duit kite, sdkh kt mane2 masjid...

o) Soalan akhir masa tidur apa yang anda suka peluk?
i : sy mesti ade satu bantal kepala utk dipeluk sbb tak suke pki bntl peluk
ii : bantal kecil nk ttp muka

Terima kasih kerana anda seorang yang penyabar dalam memberi keterangan anda. Sila tag soalan ini kepada rakan-rakan anda apa mereka kata.
i : K. Ezi - sbb baru kenal dia, inila cara salam perkenalan drpd sy... heheh..
ii : K. DS - rasenyer blum prnh kena tag dgn sy...
iii ; K. Fatin - sbb dia akan jwb jugak kalau lambat pun... hehe...

2 comments:

UMAIRA DZUL WIDAD said...

mekasih cik adik cute. memang sporting, cayang dia :)

Hanny Esandra said...

hehehe....
ok jer....
sownok men2 tag ni...