Follower Tersayang

Monday, November 23, 2009

Ngaaa!!!



Tak tau nak mengadu pada sape... so aku mengadu pada blog ni je laaaa... kikiki... nak kongsi citer ni.. smlm tepat jam 2 pagi aku pon kemas2 kedai kesayangan aku kat uptown tu...hari ni aku keseorangan kat kedai. Dh terniat kat ati hari ni aku nk bwk kete sndr memandangkan abg aku blik muar. Tp pk2 balik dlm ati siap kata, huh! potong jari ar kalau parents aku nak kasi aku bwk kete sndr balik kul 2,3 pagi lalu jln shorcut yg agak2 sunyi tu...

Nak dijadikan citer, pas berbabai-babai dgn abg2 ensem yg niaga kt situ, aku pon melangkah pulang. Ofkos la parents akuyg amik... sampai kat tgh2 jln yg gelap lagi sunyi, aku terdengar kete bpk aku ni bunyik len macam.. Aku mane penah ade pnglmn tyr pancit.. So, bpk aku benti la tepi jln yg mmg sunyi baeekk pny.. menjerit pon belom ttu org kuar~ org ingt puntianak mane ke mengilai~

Cepat2 bpk aku bukak bonet, kuarkan tyr spare.. Tayar spare pon takley harap rupenyer, ada paku. Bapak aku kata, jgn dicabut paku ni sudahlah.. Kira boleh lgi digunakan waktu2 terdesak.



Inilah yg jadi kete kesayangan bpk aku! suke wat hal! ketuk die!!

Nak jadi citer, dtg sorg lelaki naik motor. aku mmg dah cuak tak ingat plak.. klau niat betol nk menolong takper, takotla klu kene rompak ke hape ke.. aku dah la bwk duet niaga bisnes berkepuk2.. diam2 aku msuk kete balik amik duet ltk lam poket pastu selit pisau yg mmg aku bwk slalu kt poket blkng. time tu tawakkal dah, pe nak jd2 la, aku hunus je..

Tapi brader ni benti, tny bapak aku "Apahal ni bang?'' bapak aku jwb, "tayar pancit dik.." tapi aku dh tersenyum2 jwb lam ati, "Takde ape bang, saje duk melepak kat sini, kat umah panas la~" ekeke... Brader ni mmg mncurigakan. sape tak cuak bila dtg org pki sling bag, rambut panjang, muka mcm 'along'. pastu isap rokok. Memula dia tak tlg, duk tgk je bpk aku tgh bkk tyr. Pastu die tlg la skit2.

Aku tros call along aku.. nk tnggu dia 'loading' pun tyr dah siap psg.. Klu tak tepon nnt mmg cair taik telingalah dgr die membebel mnglhkn pompuan. Aku suh die standby la kot2 ape2 jd. Tapi npknya keadaan terkawal. Eceh..

Pas siap tu, aku teliti la brader ni. baru aku pasan.. laaa... OKU ke.. astaghfirullah.. dah la aku buat dosa syak wasngka bukan2..Tangan dia cacat skit. Macam bengkok ke dlm (trus tringat nvl knk2 aku, Adam oh! Adam~) kaki die pon npk tak betol sgt. mcm senget. Brader ni msti accident pastu bermslh dgn saraf. Die tak angkt pn tngn kanan die. wt keje pon seblah tgn ajer.. baru aku pasan. OKU pn snggup nak tlg wlpn diri sndr pn kurang upaya. Kredit to him. Selesai jer, alg aku pon smpai..Sian plak aku kejot die, dh ar sok keje..

Abeh citer smlm, arini plak aku terkejot berok kakak ipar aku telefon. Die kat Giant Klang, tayar Putra pulak buat hal... haihhh.. macam2! Nak tak nak aku rempit la dgn Lantis bapak aku, yg tyrnya ada paku ke Giant Klang. Dah la kakak ipar aku tu pregnant. Mau terbersalin dia kat situ klu suh tukar tayar~

Ini sekor lagi! Baru hari tu pancit, hari ni pancit lagi, apa hal kau?!

Masuk2 kete jer kak ipar aku kata "Hari ni hari kereta pancit sedunia..." Dah alang2 kuar tu, aku, mak aku, k.ipar aku n anak2 buah aku pegi jln2, pastu beli benda2 merepek kt Cash Converter. kikiki...

Kesimpulannya, selepas ni, tlg la berhati2.. check kesihatan tayar kereta sebelum kita pergi berpoya2 yer~ tayar pancit kat tempat sunyi, mmg tak pernah aku jangkakan. satu pengajaran.. Balik jer mak aku pon bebel, " ha! Itu yang ko nak bawak kete sendiri pegi uptown? Klu jadi mcm tadi, macam mana?" lalala... aku masuk bilik teros, krohhh.. krohhh....

MyEm0.Com

2 comments:

Dari Gombak Ke Padang Merbok said...

Hu3 takot aku mendgrnyer. Dah la aku slalu kena drive sorg2 pg tmpat jauh2. hu3 cam ner? bagi tips sket leh?
-yg ketakutan.

Hanny Esandra said...

Jiha,

huh.. jgn kate ngko, aku pon takottt...
ko hati2 la jiha... ko tu sorg jer drive, pmpuan lak tuh.. yerla.. bnde nk jadi takley nk kata apa kan.. yg ptg check sume..

tp pompuan ni sng skit klu kete rosak ke, tyr pancit ke, ramai jer brader2 yg bermurah hati nk tlg.. cume jaga2 laa..

bwk bende2 utk prthnkn diri, spray lada tu beli! tau.. jg diri keh.. :-)