Follower Tersayang

Sunday, July 4, 2010

(◕‿◕✿)

Jumaat malam, saya diminta berikan memory card handphone. Entah apa yang cintehati saya nak buat tak tahulah. Saya pun bagi ajelah. Bukan ada simpan apa-apa pun dalam memory card saya tu...

Sabtu pagi saya, mak saya, kakak ipar dan adik dia dengan anak-anak buah saya pergi PKNS, Pesta Buku Selangor. Heheehe.. Lekalah tengok-tengok buku. Handphone saya duduk diam aje. Pukul 4 petang, saya baru balik rumah. Tiba-tiba bertubi-tubi mesej masuk ke handphone saya.

Saya pun pelik dan cuak sikit. Sebab apa? Sebab saya harus menadah telinga mendengar bebelan dari cintehati dan juga kawan baik saya. Confirm punyalah! ekekke.. Haih.. Entah apa kena dengan handphone aku semenjak dua tiga hari ni. Mek Nurul adik cintehati mesej saya dari pukul 9 malam tapi sampai ke handphone saya pukul 1.40 pagi..

Dengan serba salahnya, saya mesej la cintehati dan kawan baik saya. Terangkn keadaan sebenar. Terus cintehati call saya. So, buat-buatlah suara sedih kengkonon masalah besar betul dengan handphone ni.. Kekekek.. Mana taknya, dia call dalam 6 kali tapi dia kata asyik kata off.. Aikk?? Bila ke masa saya off handphone? Okey, saya kena dengar ceramah dia dalam 5 minit.

Kesian pun ada jugak, sebab waktu dia call dia kata dia tengah servis kereta dekat kemuning, petang baru siap, so, dia nak ajak saya makan. Bila tak dapat call, sampai petang la dia tak makan. (Sajalah tu bagi aku rasa bersalah).

Malam tu, saya datang aje, terus dia ambil handphone saya dan bawa ke kedainya. Saya terfikir, apa yang tak kena. Dia syak wasangka saya ke? Dia ingat saya betul-betul off handphone sebab takut saya kantoi dengan dia yang saya sedang bermain kayu tiga? Oh tidak.. itu bukan saya. Siap saya kemas kedai saya, saya pergi kedai dia. Dia senyum aje dan beri handphone saya tu.

Saya pun check la.. Tersenyum lebar saya bila handphone saya dah berubah. Dia belikan memory card baru rupanya.. So macam-macam ada dalam handphone saya tu.. Hehehe.. Dulu nk download video pn masalah sebab memory card tak boleh support. Video kelakar yang selalu saya duk ulang tayang kat handphone dia pun, dia dah masukkan dalam handphone saya... Yippieeee... Best2! Tengkiyu sayang!! Terharu sangatt... :-)


Mohd. Shahfiza,

2 comments:

CintaZulaikha said...

korg mmg best...aku ucapkan slamat maju jaya..kukui

Hanny Esandra said...

terima kasih...
Amin..~ :-)