Follower Tersayang

Thursday, July 8, 2010

Hasil Tangkapan Saya.. Hari Yang Sangat Indah..~

Semalam saya, Nabilah dan Uja pergi melawat bangunan yang ada syer dengan kami.. ekeke.. Kita orang pergi Sunway Pyramid. Mula-mula saya pakai kasut crocs yang wedges tu.. Dah lama saya beli.. Tapi pakai sekali aje.. Bila datang mood "rasa-membazir-beli-tapi-tak-pakai" jadi, tanpa memikirkan sebab dan akibatnya, dengan rasa konfiden penuh di dada, saya pun sarunglah kasut crocs ni.

Mula-mula pakai memanglah best.. rasa diri tu tinggi aje.. ehehe.. Tapi dalam setengah jam pakai, saya dah mula rasa sakit sangat kat bahagian belakang kaki. Tulang kat atas tumit tu.. Dua-dua belah pulak tu. Jalan pun terpaksa la catwalk. Hahaha..

Saya pun tengoklah belakang kaki saya. Mak ai... dah melecet sampai terkopek kulit.. Merah sangat sampai keluar darah dah.. Huhuuu.. Saya cakap dekat kawan-kawan, aku kena beli selipar baru~ Selipar sepuluh ringgit pun okey! Sebab dah sakit sangat.. Jalan pun tahan ajelah.. Lepas tu jumpalah satu kedai kasut. Kedai kasut tu depan kedai Nichii. Jadinya, pergilah saya jejak kedai kasut tu.. Huh.. Sepuluh ringgit apanya! Terbang melayang Rm50.. Huhuhu.. Tak apalah, lagipun cantikkkkk.. Gambar kasut tu ada di atas yer...~



Sambung masuk Nichii balik! Hahaha.. Ikutkan hati banyak sangat nak beli kat sini sebab saya memang hantu Nichii. Tapi baju yang warna biru yang Cintehati berkenan sangat tu ada lagi! Saya pun try. Tapi sangat-sangat tak sesuai.. :-( huhu.. Tak apelah sayang, saya beli warna biru yang lain ajelah nanti. Sebab saya tak ada baju warna biru.. Jadi, ini yang sempat saya ambil. Sudahlah ini aje saiz yang paling kecil, tinggal satu aje pulak tu.. Murah aje yang ini.. :-) Saya akan pakai dengan cardigan labuh saya.

Terlalu sukakan Nichii... Kalau tak ada yang berkenan kami akan masuk Kitschen.. Kawan-kawan saya dua lagi tu membeli kat Kitschen. Saya aje kat Nichii.. :-) Waktu saya melangkah masuk aje kat Nichii. Dua orang perempuan, pandang aje saya sambil bisik-bisik. Saya saja-saja pergi dekat-dekat sikit nak dengar apa mereka kata.

"Eh, ni kan? Baju ni kan?"

"Ha ah..."

Mata kedua-duanya pandang saya atas bawah! Tak suka! Saya taulah waktu tu saya pakai baju Nichii..Terus saya pergi dekat kawan saya. Tak sukalah!

Sunglasses ni saya beli dekat Bonita. Sudahlah saya ni susah sangat nak cari spec yang sesuai dengan bentuk muka saya. Huhuhu..Akhirnya dapat jugak. Bolehlah melaram lepas ni~Selindungkan mata yang besar gedabak ni waktu lepas menangis pun okey jugak. Huhaha.. Waktu drive tengah hari buta pun dah boleh dah.. yeay2! Tapi... bak kata saya, semenjak ada 'pemandu peribadi' ni, memang semuanya saya malas! Tak apelah, melaram ajelah duduk kat sebelah.. hikhik...


Ha! Malam tadi.. Sangat comel. Sangat sweet. :-) Cintehati macam biasa datang kedai saya, tapi kali ni, dia pergi kedai beli mamee. Hahaha.. Jadinye, makanlah kami mamee ni sambil dia bercerita.. Saya macam biasa akan jadi pendengar setia dia.. Dia menasihati saya tentang satu perkara yang saya sangat-sangat terasa hati dengan kawan dia.. Kawan dia cakap benda yang membuatkan saya menangis di depan Cintehati. Sangat jahat~ Kata Cintehati, 'Biarlah apa orang nak cakap, saya tetap sayangkan awak..' 'Saya tak boleh tengok orang yang saya sayang ni menangis.' Haihhh.. Terima kaseyyy..
Dari satu bungkus ke satu bungkus.. Huhu.. Padahal, sebelum makan tu, kami berdua sangat bersemangat nak pergi jogging waktu pagi-pagi. Setiap ahad pukul 6 pagi. Kononnyalah! Nak dietlah konon-konon. Dia risau bila dah mula ada 'tummy.' Cume sekarang ni belum tergerak aje saya nak panggil dia 'si buncit.' Tapi... duk makan junk-food tu berbungkus-bungkus. Hahaha..
Seperti biasa, saya akan jadi mangsa bebel dia. Sebab saya makan suka sepah-sepah. Mesti akan berterabur makan apa punlah! Dia suka ejek saya ni mulut macam 'gasket bocor.' Sampai hati.. Nantilah kau Mr.Buncit!

6 comments:

CintaZulaikha said...

amboi2 bestnyer shuping2..bahagia2

fara0nina said...

Siapa la yg sangat jahat itu. Nsb baik cintahati x mudah termakan cerita kwn dia kan.. sabar nadia ye..
this week bz la, ntah bl la nk bergosip nih! hahaha

Hanny Esandra said...

ct,
best2.. :-)
moh la tmbh pendapatan.. wat nvl ke.. at least ade gak income tau.. jom la..

Hanny Esandra said...

k.farah,
org nye ade je kak kt uptown tu.. lelaki lak tuh..
takpe la.. biar tuhan je yg balas.. hehe.. tu la.. akk dh bz jer sy tgk skang.. :-) takpe..huhu

CintaZulaikha said...

aku da buat sampai 120 ms da nad..tpi aku tak tau la cmne nak truskan wlupun aku ada idea. aku da siap buat treatment lg, tp ttp tak jln gak..hmm

Hanny Esandra said...

sayang la ct klu dah smpi 100 lebey.. boleh! ko boleh pny..