Follower Tersayang

Thursday, September 30, 2010

Curiga???


Adehhh.. Kenapa dengan gambar dan perkataan 'Curiga' ini? Huhuhu.. Perasaan ni saya aje tau dan kalau siapa baca blog ni mereka ajelah yang tahu.. huhaha... ermmm.. Nak kata sedih tak sedih. Nak kata cemburu, sikitlah... Tak ada sebab saya nak cemburu buta... Cuma... Saya curiga.. Eh, curiga dan cemburu lain kan maksudnya? :-)

Beberapa hari yang lepas, Cintehati cakap, "Saya ada bagitau awak tak yang dia tu (panggilang untuk bekas dia) mesej saya?"

Saya terkejut sebenarnya dengar. Saya terus ambil handphone dia, tapi sent items dan inbox dah kosong. Dia cakap, "Mana ada dah.. kan hari tu saya pakai handphone adik saya? Saya dah tukar, tak ada lagilah mesej dia."

Saya diam aje. Saya tanya, "Awak balas apa?"

Cintehati jawab, "Saya tak balas pun. Alah! Dia tanya khabar."

Saya senyum aje... Tapi waktu tu saya memang cemburu jugak. :-) Tapi bila tengok muka cintehati macam buat 'dono' aje, macam tak gelisah pun, jadi saya tak adalah tanya apa-apa.

Tapi kalau dah dasar seorang perempuan kan, mana boleh dipisahkan dengan perasaan cemburu dan curiga. Saya tanya sekali lagi, "Betul tak balas apa-apa?"

Cintehati jawab, "Iye.. betul.. saya tak balas. Untuk apa nak balas? Saya kan dah ada awak. Saya ni satu chanel aje.. Tak pandai nak banyak-banyak chanel."

Erm... Tapi saya masih curiga sampai hari ini. Harap-harap perasaan saya ni tak menjejaskan hubungan saya dan si dia yang berjalan dengan baik. Saya tak nak jejaskan apa-apa. Nanti spoilkan mood kami. Biar saya ajelah yang tak dapt lari dari berfikir. Saya kenalah usaha keras untuk tambat hati si dia. Ecehh...

3 comments:

UMAIRA DZUL WIDAD @ NAZ AREESYA AMEEN said...

Adik Hanny...
Nak bagi pendapat yang tak seberapa ni..cinta perlu ada rasa percaya. Curiga tu perasaan normal, namun jangan dipendamkan terlalu lama...tapi cemburu itu perlu kerana di mana ada cemburu di situ adanya SAYANG :)

CintaZulaikha said...

ala nad, bsa la tuh klu bab2 curiga mencurigai nih, nma pon bencinta(ala2 lagu faizal tahir, benci pon ada, cinta apatah lagi).kita nih kalau dah pilih jalan kasih sayang selalunya curiga, cemburu, pendam perasaan, kasih sayang dah macam acuan dalam nak buat bentuk hati tuh, yang penting saling percaya, sabar dan semangat yang kental tu kenalah dijadikan perencah, biar jadi sodap sket. aku ni ha yang dah lama kahwen pon kdg2 cam ko, tp hati kna tenang salu, biar pk positif. laki mmg la suka wat dono jer, da mmg sikap drg gitu, kita ni jer yg wat tak reti2, konon2 tak paham sdngkan tak mau lsg blaja tuk paham..hmm apapun aku rase jgn trlalu byk mnyimpan perasaan curiga, takot2 mkn ati plak...tu sume ko jdkan lumrah, yg penting dy tak tipu ko, sb kna tipu lg ckit dr sgala-galanya ya sahabat ku nadia...hehe. apapun aku doakan yg trbaek tuk ko..

Hanny Esandra said...

kak umaira & ct...

wahhhh.. dua2 yang dah berpengalaman memberi nasihat... sy betul2 hargaiii.. terima kasih

k. umaira..
apa akak ckp tu btul.. sbb sayanglah nii.. huhu.. takut pun iya jugeee..

ct,
terima kasih ct... bese la pompuan kan.. hehehe.. tapi okla.. itu sume colours dlm kehidupan.. :-)