Follower Tersayang

Wednesday, October 6, 2010

Percutian ke Bukit Tinggi, Pahang... 3/10/2010

Hai...

Kali ni nak bercerita mengenai percutian ekspress di Bukit Tinggi, Pahang. Semuanya sudah dirancang seminggu lebih awal. Saya memang teringin nak pergi. Tiba-tiba cintehati pun menyuarakan perkara yang sama. Terkejut juga. Hehehe...

Jadi, pagi-pagi Ahad tu kami bertolak.. Nama aje dekat Pahang. Tapi taklah jauh mana pun. Atas sikit aje dari Genting. Dalam 1 jam sampai... Memang first time pergi ni. Teruja campur tercangak-cangak. Hahaha... Sudahlah salah masuk simpang. Sepatutnya ke kanan cepat sikit sampai ke Cormal Tropicale, tapi kami ke kiri naik ke Horse Trails tak silap saya... Sudahlah jauh.. berpusing-pusing pulak tu... Nasib baik jalan tu, pusing-pusing situ aje..

Inilah hasil tangkapan saya... Selamat mencuci mata. :-)


Inilah French-styled Colmar Tropicale

Ini sebelum mendaki ke Japanese Village
 
Si Buncitkuuuuu... berposing di pondok jepun... heheh..


Ini Sayeeee...


Depan Tatami Spa..


Tengok ikan tuuu.. semua lapar...


Pusing balik kat bunga yang cantik ni, tengok2 tinggal batangnya aje.. jahatnyaaaa sape yang petikkk..

Di luar restoran jepun...

Wahai Kak Ainon, mari beritahu saya bunga apakah ini? Hehehe..
 
Ini saya tahu... Morning Glory...
Ini bunga apa ya?

Pose jangan tak pose...


Botanical Garden

Lepas turun dari Japanese Village... Aduhh.. sakitnya kaki mendaki..

Ini kat jambatan The Cormal Tropicale

Ini apa? Beca? Hahaha..

Cantikkan? Hmmm..


Ini kat tempat untuk lihat pemandangan dari atas.

Dari atas.


Peace..

Ini kat perigi ajaib

Hai..


Saya sebenarnya sedang takut kalau-kalau angsa tu sudu saya.. huhuhu
 Huhuhu.. akhirnya selesai juga percutian saya ke Bukit Tinggi, Pahang bersama Cintehati... Dalam tengah hari kami dah turun semula... Terasa urat2 yang bersimpul di kepala, mula kembali normal...

Terima kasih Cintehati kerana menunaikan impian saya... Walaupun tempat ini semakin dilupakan, tapi ia tetap unik dan kami berdua memang sukakan alam semula jadi...

Luv u... Alwiz luv u... Tata...

No comments: