Follower Tersayang

Tuesday, January 18, 2011

Epal & Pisang... Huhu..

Hai kawan-kawan...

Macam tak aktif pula saya sekarang dalam berblog... Hahaha... Sebab adah lama tak ada cerita baru. Lagipun sekarang ni saya tengah berehat panjang. (Panjang ke? Masuk minggu kedua rasa nak demam pulak kalau tak menaip.. hahaha...) macam sekarang ni, otak mula bekerja nak hasilkan karya baru. Ayark... Hati suruh otak berehat, tapi otak ni degil. Dalam proses mendapatkan idea baru, saya akan berada di dalam zon selesa sendiri iaitu berangan. Hahaha... Berangan pula memerlukan saya melihat sesuatu untuk saya aplikasikan dalam cerita saya. (Faham ke?) Ayat dah tak betul ni.. Apa-apa ajelah...

Tapi buat masa ni memang saya nak enjoy puas-puas. Raya Tahun Baru Cina ni mungkin saya berjalan-jalan. Nantikan entri jalan-jalan saya. Hehehe..

Sekarang ni apa yang saya nak cerita adalah saya sudah kembang! Hahaha... Saya tau... Orang kat sekeliling saya semua mesti dah boring sebab saya ulang banyak-banyak kali. Tak nak dengar tutup aje telinga. Mungkin saya terlalu paranoid kut.. Entahlah.. Mungkin saya aje yang nampak saya gemuk. Tapi ada dah yang cakap, 'Nadia kenapa nampak bulat?' Wuargghhh...

Cintehati! Ya! Semua salah diaaaaaa... (Ampun~). Huhh... (Salah sendiri, pergi salahkan orang lain pulak!)

Dia asyik belanja saya makan. Dia tau saya suka Pizza, jadi dia belanja saya Pizza. Boring Pizza, dia pergi pulak McDonald. Aduyaii.. Daripada saya seorang yang tak suka air gas, sekarang ni air gas tu macam sedap sangatttt! Air gas menyebabkan perut kita buncit. Yaaaa... Saya sudah berjaya! Hahaa.. Bila dah tiap-tiap minggu, saya pun jadilah semakin 'kembang.' Lemak berlori-lori. Sayalah si Badak Bincu! Hahaha...

Bila dah seluar jeans tak boleh nak butang, baju dah semakin sempit, saya salahkan baju dengan seluar tu pulak! Huhaha... Bila saya bebel-bebel, dan mungkin Cintehati tak tahan, dia pun kata, 'No cake! No ice-cream! No choc! No Dunkin Donut! No Big Apple Donut! Hahaha.. Semua tu makanan ringan saya kalau jalan-jalan tepi tasik Shah Alam & Putrajaya. Kejam! Kejam! Nak minta satu aje Dunkin Donut, dia dah jeling-jeling! Heleh! Orang boleh beli sendirilahhhhh...~ Tapi saya tau dia tak sampai hati, dia kata 'Kalau dah kata nak beli sangat, belilah satu.' Eeeiiihhh... Sayang gileerrrrlahh... :-)

Tapi sekarang ni, saya dalam proses untuk dapatkan berat badan saya yang ideal dengan ketinggian saya. Hehehe... Saya akan berjogginglah jawabnya hujung-hujung minggu. Tapi iya ke? Kau orang semua percaya saya akan joging? Hahaha...

Tapi ini yang sedang saya usahakan...:-

Makan epal hijau tiap-tiap hari sampai saya naik jemu. Sampai bawa ke uptown tau. Rasa2 siapa akan jadi mangsa bila saya jemu? Haahaa.. Abang saya, Kak ipar saya & Cintehati tukang habiskan.
Saya tak taulah sampai bila epal hijau ni akan saya makan. Sebab saya ni bab buah-buah memang susah sikit! Bukan suka sangat makan buah. Aduhhh... Tensionlah.. Tension bila tengok perut ada spare tyre. Geramnyaaaa!


Kenapa pisang ni duduk kat dalam entri saya? Haaa... Ini disebabkan saya duk mengushar kat internet mengatakan pisang juga membantu untuk meningkatkan kadar metabolisme tubuh. Pisang+susu boleh dijadikan makanan diet seimbang. Hehehe... Pisang oh pisang... Kau jadi mangsa seterusnya! Haihh..

Usaha tangga kejayaan... Marilah sama-sama memusuhi lemak! Hahaha...

4 comments:

CintaZulaikha said...

usaha nadya, nanti aku nak tgk ko pakai kebaya saiz 16'..biar besar kerengga punya, hakhakhak..

musti time tu sumer orang akan tya

"apa rahsia?"

ko pon cakaplah ala2 versi model

"tak ada apa, cuma epel ijau dan pisang ajer rahsianya"

Diari 929 said...

Go kak nad go!

Hanny Esandra said...

ct,
cayalah ct!kakaka...
gile ko nk ramping smpi cntu.. tak kuat iman aku dowhhh.. org mkn sdp2 takkan aku tgk je.. mesti nk rse sikit jugak.. huhahaha..
apa2 pun aku akan berusaha! ;p

Hanny Esandra said...

jiha,

yeshhh... skng ni la kne jg bdn.. sok dh kawen klu kembang, ssh woo...