Follower Tersayang

Monday, August 15, 2011

Dah Potong Buat Apa??

Hai kawan2.. Sihat ke semua??

Hmm.. Saya agak terlebih ngantuk hari ni.. Risau pula saya kalau customer datang saya tertidur. Huhuhu..Buka tadi bukan makan nasi pun. Tapi tetap ngantuk. Dah minum Nescafe pun tak jalan jugak. Nasib kedai depan ni buka lagu raya. Ada la sikit2 semangat nak raya tu. Hahaha...

Sebenarnya saya teringat satu kisah. Saya teringat pun sebab saya ada niat nak potong. Potong apa?? Jeng jeng  jeng! Potong rambut la.. Hahaha... Rambut saya ni jenis gugur. Memang bersepah2 la rambut. Dulu rambut saya panjang mencecah ke pinggang. Tapi lately ni saya potong rambut pendek aje. Tak larat nak jaga rambut panjang. Kalau rambut saya selicin sutera tak apa jugak, tapi rambut saya ikal. Bila panjang nak jaga amatlah payah. Dah syampu nak conditioner lagi. Dah tu nak kena buat scalp treatment lagi. Terbang duit ku beratus~ Jadi saya ambil keputusan potong aje rambut pendek. Nak jaga pun tak susah sgt. Sebelum ni sy dah simpan rambut panjang, niat tu nak kerintingkan rambut. Bukan la kerinting yg berputar2 sgt tu. Just nak ombak aje. Tapi wassalam, dah tak tahan sgt, saya potong aje la.. Dah la ada kelemumur. Pakai syampu apa pun tak boleh~

Tapi... Bila kita dah potong rambut pendek, lebihan rambut yang dipotong tu nak buat apa ya? Hmmm... Mak saya selalu pesan kalau dah potong rambut, lebihan rambut tu bawak balik. Jangan tinggalkan. Saya nak buang gitu aje pun dia tak kasi. Da suruh tanam. Saya pun ikutkan ajelah. Iyelah.. Takkan nak buang macam tu aje kan. Takut kena jawab kat akhirat nanti susah pulak. 

Kalau kau orang, apa yang kau orang buat? Buang macam tu aje atau tanam? Huhuhu..

simpan rambut pjg sbb ingat nak wat cmni. Huhu..

4 comments:

CintaZulaikha said...

aku buang wehhh...klu potong kt kedai r...awat, takley ka??

Hanny Esandra said...

tah la ct.. aku pn tak tau boleh ke x boleh..huhu..

jee yunus said...

kalau potong dekat rumah org dekat kedai cina, amik bwk balik. kalau g saloon tak bwk balik..sebabnye rambut dh bercampur dgn rambut org lain..hehe.

Hanny Esandra said...

cik jee,
haa.. sama la kita.. klu kat saloon tu mmg dh brcmpur kn..