Follower Tersayang

Thursday, September 1, 2011

Baju Tak Brape Nak Raya & Hari Raya.. :)

Ini semua entri terpendam ya kawan-kawan. Entri yang nak diceritakan awal, tapi atas sebab2 tertentu terpaksa ditangguhkan buat seketika. Jadinyaentri2 ni semua bercampur2 dalam satu. Hahaha... Alah.. bukan ada siapa nak baca pun. Betul x? Lalala~ 

1st, saya nak cerita tentang baju tak berapa nak raya. Maksudnya baju ini khas untuk saya sewaktu keluarga belah Kelantan datang merisik saya bulan 5 hari tu. Jadinya dapat kain free!! Hahaha.. saya cepat2 la hantar ka tailor. Sebab kat sini dua bulan sebelum raya memang orang dah hantar dah. Kalau tak menangis depan pintu kedai tukang jahit tu pun belum tentu dia nak tolong buatkan baju awak2 semua ya.. :) 

Saya terus ke tailor sorang ni. Namanya Kak Intan. Kak Intan tunjukkan saya satu fesyen agak2 terbaru jugak la. Nak kata kurung moden dia kembang bawah. Nak kata dia kurung riau kembang dia terlampau pulak. Tapi saya try jugak la buat fesyen tu. Cantik jugak.

Bila dah siap, inilah hasilnya.. :-
Ini bahagian tepi yang dilebihkan.
Kat ketiak tu sampai la ke bwh dia jahit.
Saya yang tak berapa nak cun pakai di pagi raya.
Ini aje yg ada di pagi raya. angah sy balik Muar.
Huhuhu.. Apa? Mana baju kaler pink yang Hanny Esandra gembar-gemburkan sebelum ni? Hmm.. Ada2.. Cuma belum pakai lagi. Baju pink tu sama kaler dengan baju tunang tersayang. Hehehe... Baju tu tak boleh nak tunjuk2 sangat. Sebab dia ala2 somgket. Alamakkk.. Malu laa.. Fesyen dia Kebaya Riau.

Okeylah...  Itu aje nak cerita. :)

p/s : Disebabkan demam teruk di penghujung puasa, saya tak buat pun kuih raya. Sian kan...


4 comments:

jee yunus said...

lawa baju raya cik hanny...selamat hari raya.maaf zahir dan batin..;)

Hanny Esandra said...

cik jee,
thanks.. ;p selamat hari raya.. maaf zahir dan batin juga..;p

Mahfuzah said...

Selamat Hari Raya beb..huhuhu

Hanny Esandra said...

uja,
selamat hari rayeeee..