Follower Tersayang

Monday, September 19, 2011

Kucing Saye~


Hai semua..
Entri malam2 yang pendek je..Huhaha..
Ni kucing saya namanya Gemok. Nama glemer dia Mok. Dulu masa kecik2 antara kawan2 dia, badan dia gemk sngt. Dia la paling gebu. 
Tapi bila dah besar, badan dia susut sikit. 

Sebenarnya dia ni saya pun tak faham. Dia ni kucing jantan. Kalau dah jantan tu paham2 je la kan. Kalau dah sampai masa mengawan, dia tak balik berhari2. Lepas tu dia balik, mintak makan then berkelana balik.

Tapi Mok saya ni lain. Dia tak balik sampai 3 atau 4 bulan. Kita org ingat dia dah hilang. Tapi ada satu hari tu (dah lama dah) kita org nampak dia merayau2. Rupanya dia duduk rumah cina. Depan rumah saya padang tau. Seberang padang tu rumah cina. 

Kita org ingt dia dh tak nk balik dah. Dah duk kat umah cina tu. Macam la dia sesat taktau nk balik umah. Huhuhu.. Tapi masa hari raya dia balik! Balik terus! Hari2 la duk dalam bilik saya. Tidur atas katil. Teman saya buat kerja. Huhuhu.. Agaknya dia dah burink duk umah cina tu kut. 

Mok.. Mok.. Saya rasa nnt sampai musim mengawan lagi, mesti 3, 4 bulan dia tak balik. 

Kawan2.. Ada tak yg tak suka kucing?? Saya memang seorg yang menyayangi binatang.. Saya pernah bagi anjing makan. Sebab sebelah rumah saya cina, kesian anjing dia dah la dia kurung kat belakang rumah. Tak bagi makan. Macam mana anjing dia nak cari makan sendiri klu dah kurung?? Bodoh! Apa aje lebihan makanan, saya bagi anjing tu. Kuih pun dia makan. Paling saya ingt dia suka kuih ketayap. Hahaha. Sampai dia dah kenal saya. Nampak saya aje dia dah berdiri, goyang2 ekor. Tapi sy terpaksa balik2 je makanan, sebab xmo dia gesel2 kat saya pulak. Sebab dia manja. Tapi skrg dah takde dah dia.. :)
 
p/s : Tapi saya anti dengan serangga. Terutama lipas. Hahaha...

4 comments:

アヌム ちゃん said...

suka kucing tp mls nk jaga.hihii

CintaZulaikha said...

ceta ko cm ceta budak darjah 1 weh..kikiki ..tajuk; sy dan binatang peliharaan...

Mahfuzah said...

Pandai la plak hari raye br balik?! hampeh btol kuang3..

Hanny Esandra said...

kak,
rasanya kita samaaaa..hahaha.. sbb kucing ni kdg2 memilih makanan..

ct,
hakhak..yeke.. hhihi..

uja,
tu la! raya baru nk balik umah! ;p