Follower Tersayang

Tuesday, December 28, 2010

Bakat Terpendam...

Inilah hasilnya kalau mereka tak ada tempat hendak mengeluarkan bakat yang terpendam jauh di sanubari. Huh!! Habis karya saya dijadikan mangsa. Saya tulis sikit, kemudian keluar bilik nak selesaikan apa yang mak saya suruh. Jadi, saya biarkan ajelah lappy saya ni terpasang. Bukan lama pun, sekejap aje. Tapi ada yang murah hati nak bantu saya siapkan kerja yang banyak tertangguh ni. Saya tau dan faham mereka kesiankan saya siang malam menghadap laptop.

Ramai juga tanya kenapa saya susah nak siapkan walau hanya satu muka surat. Ada kata saya sibuk bercinta. Ada kata saya berangan. Ada kata saya kelam-kabut tak plan jadual kerja. Ada yang cakap macam-macamlah. Paling banyak mereka kata saya sibuk bercinta, dating. Alahai.. sesungguhnya saya jumpa dan dating hujung minggu. Hari lain tak ada pun. Hehe.. Kalau kata saya banyak main internet. Ya, itu betullah. Saya ni gila game facebook. sampai lupa makan. Lagi satu, tahun ni ada baby. Jadinya sibuk belai anak buah saya tu la. Mak saya banyak kerja lain. Faham-fahamlah ada budak kecik, memang takkan boleh saya buat kerja tup tap tup tap menaip. Masa paling best malamlah lepas saya bekerja dan balik kerja kat uptown tu, saya akan pulun sampai pukul 4 atau 5 pagi. Itulah masa paling afdal untuk saya.

Saya bangga dan salutelah mana-mana kawan2 penulis yang ada anak kecil. Boleh siapkan manuskrip dan jaga anak dalam pada masa yang sama. Huhuhu... Ha... Terima kasihlah ya kepada dua orang yang begitu prihatin sampai sambungkan ayat-ayat saya untuk mansukrip saya seterusnya. Huh... Rasa nak cekik aje. Orang-orang itu adalah abang sulung saya dan kakak ipar saya. Korang memang dengki!

Ini hasil dari Along saya.

Ini hasil dari Kak Fiza.


Dua hasil sambungan dalam waktu yang berbeza. Kalau along waktu petang. Kak Fiza pulak waktu malam kat uptown. Hahaha... Inilah bakat terpendam dari mereka. Ngek! :-p

7 comments:

Siti Nur Dhuha said...

BAGUSNYA ABANG N KAK IPAR AKAK.

Hanny Esandra said...

hehehe.. bagus kan? hahahh.. bagus untuk meranapkan kerja akak.. :-))

CintaZulaikha said...

kira ok r tu hasil keje org dewasa, boleh paham jugaklah ayatnyer. kalau hasil keja ikha yg baru nak masuk 2 tahun...sepatah ayat pon ko tak paham, yg ko jpa hanyalah bahasa jepun versi dia..hahahaha...

Hanny Esandra said...

wakakaka.. betul2.. nsib ko x btul2 pnuls cm aku.. klu x msti anak ko ngaco jeee..

CintaZulaikha said...

nama pon ikha gonjeng..lalalla~~

Eizda Amani said...

kalau cintehati plak yg mengeluarkn bakat terpendamnya, entah macam mana pula rupa ayat dia... hehehehe..;)

Hanny Esandra said...

ida,
ayat dia cmni...
'saya ngantuk baca tulisan anda..~'wakakakak... :-p