Follower Tersayang

Monday, December 20, 2010

Jahat!

Dalam beberapa hari ni saya sangat geram!

Geram sebab apa?

Sebab sebiji botol One Drop Perfume (ODP) saya hilang! Ini kali kedua ODP saya hilang! Bila saya check2 balik dalm kotak, sepatutnya ada 8 botol, tapi tinggal 7 botol aje. Kurang ajar betul!

Saya perasan waktu tu seorang pelanggan saya nak beli ODP ni. Saya pun bukak la nak check dulu sebelum dia beli. Berderau darah saya bila tengok ODP saya tak ada satu.Saya tunjuk kat Cintehati. Dia pun tak dapat nak kata apa. Dah memang perkara biasa macam tu. Nasib baik ada stock lain. Saya terus bagi yang itu kat costumer.

Lepas costumer tu pergi. Saya berubah muram. Cintehati dah tau sangat dah.Dia tau sangat dah perangai saya ni suka fikir masalah tu terlalu sangat. Lepas tu benda tu efek kat saya. hahaha...

Dia kata pergi beli kat Abg Salleh. Saya pun pergilah ke kedai Abg Salleh, sebab dia jual ODP sebotol2... Saya tak jual macam tu. Tak semua ODP kalau jual sebotol, kelapan2nya akan terjual. Pergi aje ke kedai Abg Salleh, kedai dia tutup. Kecewa betul saya.

Saya fikir punya fikir, sampai saya naik buntu. Saya fikir, macam mana boleh hilang? Sedangkan saya duduk kat situ tak berganjak langsung. Nak kata saya merayau, memang jarang sangat. Saya akan duduk kat tempat saya dengan lappy hijau saya ni. Pergi tandas? Minggu tu saya tak ada ke tandas. Beli air? Cintehati yang belikan selalunya.

Cintehati tengok saya dah monyok. Dia cakap, dahlah.. Benda dah hilang, nak buat macam mana. Saya cakaplah saya terkilan. Kedai ni abang saya punya. Saya diamanahkan untuk jaga. Jadi, bila ODP tu hilang, macam saya ni cuai dan tak jaga. Saya takutlah abang saya marahkan saya. Huhuhu...

Saya cakap kat dia, 'Abg tak faham..' Hahaha.. silaplah kan kata kat dia camtu.. Jadinya dia marah. Apalah saya ni. Dia tu sentiasa aje faham saya. Saya aje yang tak faham-faham bahasa. Saya pun menangis. Bukan nangis apa pun, mengalir air mata camtu aje. Sedihlah ODP hilang. Lepas dia pujuk-pujuk, belikan ayam Uncle Bob (thankssss), saya okey. Saya rasa macam tak sabar nak hari esok, sebab nak beli ODP no 4 botol hijau. Kotak hijau ni for women dan memang laku sangat2.

Jahat punya pencuri! Boar gatal badan kau pakai ODP yang kau curi tu. Mencuri ni hidup tak berkat! Tak selamat!

Esoknya, Abg Salleh bukak. Nasib baik ada. Dia pun berat aje nak jual. Sebab ODP no 4 tu memang laku. (Biasalah pencuri akan amik yg paling laku). Saya cakap saya bayar harga customer. Jangan fikirkan yang saya ni sesama peniaga. Jadi Abg Salleh akan dapat untung jugak. :-)

Mulai sekarang, ada aje customer yang usik2 kotak ODP, saya terus bangun. Nak mencuri ODP tu bukan susah. Bukak kotak, konon belek2, nak test2, ambik satu senyap2, masuk poket. Botolnya alahai kecik aje. Saya yang tak profesional dalam bidang curi mencuri ni pun boleh aje buat~ Kacang aje~ Huh...

3 comments:

CintaZulaikha said...

gilo punya pencuri, bda camtu pon leh nak curi..tak berkat tol. aku paling pantang org mencuri ni..klu tak ada duet tak yah gatal nak survey2, cam hampeh..

kepada pencuri2 di malaysia baik bwa byk bertobat...

Dari Gombak Ke Padang Merbok said...

Tapi saya lagi tekejut...
ada org bg hadiah masa wedding.
Luar kotak ODP, dlm? he3
best dpt hadiah tu 2 dlm 1 :)

Hanny Esandra said...

ct,
memang ct, mmg aku doa aje hidup org yg mencuri ODP aku tu tak berkat. Biar Allah yg balas. Kadang2 dorg ni bukan takde duit, tapi bnde tu jadi habit. jahat kan... :(

Jiha,
hahaha... terkena tak? memang dh nak bagi kotak biasa aje.. tapi nnt tak gempak la.. takut jugak jiha marah.. ;p

psst:- esok aku kawin jgn ko nk bls bg bnde pelik2 pulak..hahah..