Follower Tersayang

Thursday, March 24, 2011

Yieehaaa.. Kek Ku...

Ni bukan saya punya~
Hari ini mood saya dah lebih baik berbanding sebelum ini. Bila kita rasa sedih atau mood kureng maka marilah kita mengemas bilik atau membuat kek.. Wuhahaha.. Itulah petua saya. Jadi kalau siapa-siapa lihat saya rajin buat kek or kemas bilik, jangan tanya kenapa! Hahaha... kejam!

Tapi jangan risau saya tak makan orang... Saya adalah spesis jinak yer.. Hahaha.. Hmmm.. Apa yang buat saya bangga, saya berjaya buat kek batik. Dah lama saya nak buat. Selalu kalau saya dah boring atau teringin makan kek, saya akan buatlah. Tak pun selalu waktu Hari Raya, mesti akan buat, sebab ada tukang suruh dan tukang rajin sikit iaitu abang saya. Affende. Hahaha.. Kekadang dia pun join sekali. Kadang-kadanglah.. time dia bujang dulu.. 

Tadi baru aje saya siap buat kek batik. Malas nak upload picture jadi ambil aje dari google. Minta halal yer.. Sekarang ni kek batik saya sedang bahagia di dalam peti sejuk. Minum petang esok menunya adalah kek batik ya. Hahaha... Memang aku aje pun tukang buat air petang2..~

Sana nak share sikit. Saya memang suka dan tersangat suka buat kek. Tapi yang menyebabkan saya sedikit malas adalah saya tak ada oven yang best untuk buat kek. Ada! Tapi baru guna sekali bakar kuih raya terus tak boleh guna. Habis short circut satu rumah. Takut betul! Lepas tu tak adalah oven sampai sekarang. Adalah oven klasik bentuk bulat tu. Tapi duduknye atas loteng. Jadi mood malas tu bertimpa-timpa. 

Takpe... Cintehati dah beli TV LCD, Mesin Basuh untuk kegunaan kita di masa depan kan, sayang?? Ada ura-ura dia nak beli Home Theatre pulak.. Apa kata saya minta oven nanti? Lalala... Cik Pisau Cukur dah datang~

Hmm.. So kawan-kawan, silalah menjamu mata ye.. Nak menjamu selera semua jauh. Agak2 air mata, air liuh nak meleleh dah tengok gambar kek tu, apa kata cuit-cuit ajelah skrin lappy or pc kamu yer.. hehehe..

Okeylahhh.. Tata...

4 comments:

CintaZulaikha said...

aku dah cuit2 kek tu cik hanny...tak rasa manis pon....wuahhahhahhahhahhhahhahhah

Dari Gombak Ke Padang Merbok said...

Hohoho cam dah wat persiapan je... Bila nak mkn nasik minyak kak nad ni? Ehmmm cam teringin plak he3

Fendi BL036 said...

ini petang sampai la saya ke rumah bonda utk mengambil separuh dari kek tersebut..sayugia tinggal sedikit sahaja kek di rumah bonda...hahahah....

Hanny Esandra said...

ct,
mmg ar tak manisss.. ko jilat2 lappy ko kut.. hahahahaha.. ;p

jiha,
persiapannyer tu pn 10% je kut.. klu ada sampai kad tu nnt, jgn x dtg yer.. tp blum ada apa2 prncgn ke arah tu lagi.. ;-)

angah,
hahaha.. sedapp x??