Follower Tersayang

Sunday, May 15, 2011

Gila! Memang Gila!



Hai!

Huh.. Lama gila tak update blog. Mula-mula tu malas melanda.. Lama-lama macam busy pulak nak settlekan banyak perkara. Hari-hari saya penuh dengan mendesign dan menggubah bakul *** mengikut idea suka hati saya. Biasalah... Orang tak berapa nak berduit, DIY ajelah. Tak bolehlah nak hire orang untuk buat. Duit tu boleh juga guna ke arah lain. Hehehe...

Lagipun semenjak si manja Akma semakin buas dan lasak, hari siang saya dah tak boleh buat kerja-kerja saya. Rindu menulis tu memanglah. Tapi nak buat macam mana kan. Selesaikan apa yang patut dulu. Lagipun sekarang ni saya dalam mood membaca. Huhuhu...

Eh? Lari topik ke? Belum kut.. Mukadimah je tu.. Hahaha...

Hurmm... Sebenarnya apa yang saya nak cerita ni sangatlah menyesakkan nafas saya. Sekarang ni kalau orang tanya perasaan saya, saya boleh cakap macam mati hidup semula. Hahaha.. Macam sadis aje bunyinya kan? 

Sabtu (14 May 11) saya ke kampung halaman. Eceehhh.. Macam ada kampung. Kira waris-waris belah mak sayalah yang ada kat kampung tu. Kat Negeri Sembilan. Tapi atuk dan nenek saya dah lama meninggal dunia. Kami ke kampung sebab ada Majlis Cukur Jambul. 

Nak dipendekkan cerita, lepas makan, mak saya suruh mandikan Akma. Kiranya hari tu saya jadi 'mama' dialah. Saya siapkan Akma masa tu sebab baru lepas mandi. Kemudian sepupu saya tanya, "Wei, henpon ko ada line tak?" (Nampak sgt kan orang bandar masuk kampung mesti sibuk pasal line henpon. Hahaha) Mestilah takde! Kalau ada pun setakat 1,2 bar. Saya cakaplah, "Takde."

Tapi saya tetap jugak nak tengok henpon saya yang ada dalam beg. Darah tetibe naik sampai ke kepala. Saya punggah semua isi beg. Tapi takde! Zip-zip sume saya bukak! Tetap takde! Menggelabah macam ayam nak lintas jalan! Saya tinggalkan Akma kejap pastu terus lari-lari keluar. Lantaklah sinsing kain tinggi sampai ke betis pon! Hahaha... 

Tau tak, dalam kepala saya hanya ingat Cintehati! Sebab henpon tu dia beli... Satu sen pun tak gune duit saya. Dahlah mahal cecah seribu. Gilerrr.. Saya tak pedulilah orang tengok saya yang muka cemas. Terus saya pergi kat bawah khemah tempat saya makan. Saya tengok kat situ ada ramai orang. Dalam hati, Habislah henpon aku.."

Saya pun terus tonggeng tengok bawah meja! Ada! Ada beb! Cam bangang saya menyelit bawah meja ambik henpon kesayangan. Semua mata menyaksikan drama memeluk henpon dan melekapkan henpon itu ke pipi saya. (mati la~) Gila rasa macam bernyawa semula! 

Terus saya masuk rumah. Sepupu saya tanya, "Weh, ada ke henpon ko?" Saya angguk sambil cium-cium henpon Vivaz Pro S.E saya. Sepupu saya pun tanya, "Ko tak pernah hilang barang ke?" Saya pun cakap, "Tak! Tak pernah." Dia balas, "Patutlah.. Si Ijal ni ha dah selalu hilangkan barang aku! henbeg aku!" Kakaka.. Gelak kat situ jugak! 

Sebenarnya pernah aje hilang dompet. Hilang IC. Hilang kasut. Hilang hati.~ Ahaks! Tapi cakap ajelah tak pernah. Takkan nak pergi cakap pulak hal sebenar yang henpon ni Cintehati yang belikan. Malas arh..~ Lepas dari tu baru saya ingat Akma. (Kalau ada anak, gamaknya, baru ingat anak kut?)

Kemudian, waktu malam, saya cerita kat Cintehati. Jawapannya senang sahaja.. Memang sesuai dengan orang tak banyak mulut macam dia..~

"Kalau hilang, Lepas ni abang beli Tiga-Tiga Sekupang (Nokia 3310) ajela..~"

p/s : Mungkin henpon sekarang ni tak nak berpindah tuan. Masih nak dengan saya. Alhamdulillah.

11 comments:

CintaZulaikha said...

naseb baik ilang henpon...kalau ilang tutttt...lain plk storinya...tgu mlm pengantin ek, baru ce citer ce citer,,,kakakakaka~~

Mamachia said...

hehehehe..iyalah napa eai!!.. risau betul kalau benda alah tu hilang dari pandangan mata, aku sendiri pun cam gitu gelaba..

s0ramizumi said...

kikikiki~ saya hanya mampu gelak XD

jee yunus said...

argh...cite ni mengingtkan sy ms kenduri kawen. my fren kawen. dh tau kenduri dieorg letak sepah2 henpon. pastu sy masok bilik nak ambil gmbr hantaran. kebetulan ms tue dieorg tgh cr henpon..last2 sy yg kene tuduh curi henfon..arghh..tension. last2 henpon tue kawan die yg lain yg curi..budak tue dh tak dtg lg dh kenduri tue lps curi brg...taubat dh lepas nie..mmg tak nk masuk bilik pengantin lg...

Diari 929 said...

wAH! Dah mau tunang tunangan ke? jgn lupe jemput ek....

uja said...

hehe. . ye ar henpon mahal..kalo aku pon cuak gile.. :P

Hanny Esandra said...

ct,
Ko ni.. nak 18SX lak kat cni.. hahah..kalau hilang tutt tu lambat lagiiii.. thn depan.. hehehe.. tapi tamau la cter kat ko.. maluuuu..wuwuwu..

Mamachia,
Risau sangatttt.. huhh.. sesak nafas tau mama..

soramizumi,
hai! jgn le gelakk.. nebes tawww..

cik jee,
OMG! kne tuduh?? tak patuuttt.. siannyee.. waktu kenduri abg sy pun henpon pengantin tu sndr yg hilang.. :-( sbr je la cik jee...

jiha,
Mestilah! tak tau sggup ke x je ko nk dtg.. :-)

uja,
rinduuuuuuuu.. tunggu mesej keramat aku ekh.. ekekke..

mahfuzah said...
This comment has been removed by the author.
uja said...

msg keramat? ko tunang ek..
kuangkuangkuang.. :P

Atie iskandar said...

nsb bek jmpe.. lau tak bgkak2 mate la kak meratap bnda yg hilg.. hee.. kak, tahniah tau! nnti upload gbr tung yer.. nak tgk!

Hanny Esandra said...

uja,
segala sudah terjawab.. jeng jeng jeng..

atie,
ok! nnt akak upload kt cni n fb.. :-)