Follower Tersayang

Wednesday, June 8, 2011

Pre ~ E-Day..

Assalamualaikum kawan-kawan... 

Hehehe... Sebelum saya nak ceritakan hari bersejarah saya, saya nak review dulu satu benda supaya orang lain tak terkena macam saya. Saya tahu ini nampak macam jahat. Tapi saya geram sangat! Memang saya kata 'it's okay..' Tapi.. entahlah.. geram sangat. Saya tau hak saya sebagai pelanggan memang besar, tapi saya malas nak menggamatkan keadaan. Sudahlah pekerjanya rata-rata warga Vietnam. Cis! Hamba sudah murka! 

Kisahnya begini, hari jumaat (3/6/11) saya ke Jusco, Bukit Tinggi. Pergi sana pun semata-mata nak buat manicure. Kenalahkan... Nanti photografer ambik gambar close-up jari kalau tak cantik kan ke malu.. :-) Tapi apa yang saya dapat? Bertambah teruk jari saya. Uhuk! 

Inilah kali pertama saya buat manicure. Sebelum ni memang tak pernah. Orang kampung la katakan..~ Hahaha.. Saya pun pergilah dengan perasaan teruja nak mencuba benda baru. Nama tempat tu kita rahsiakanlah ya. Kalau ada yang terpergi ke Jusco, Bukit Tinggi, tahulah apa nama tempat tu. 

Di sana, kami jadi 'mat salleh' kejap sebab semua tak tahu berbahasa melayu. Nasib aje saya dan nabila tak gedik nak speaking jugak. Mula-mula buat tu okeylah. Nama dia saya harus bagitau ke? Okeylah disebabkan saya ni baik sikit nama dia bermula dari huruf S. 

S ni pun mengerjakanlah kuku-kuku dan kutikel yang ada. Mula-mula buat memang okey walaupun agak kasar sikit cara dia. Saya ni manalah tahu. Ingatkan memang macam tulah gayanya. Saya biarkan aje walaupun hampir kesemua jari saya, saya ada rasa sakit sikit. Tapi paling tak tahan jari telunjuk kanan saya memang teruk! Dia ketip isi saya. Kulit di bahagian hujung kuku saya jadi mangsa.! Sakitnya hanya Tuhan sahaja yang tahu. :-( 

Saya menjerit di situ juga. Dia dah cuak. Tapi sekejap aje. Dia just say sorry kat saya. Saya diam aje. Memang sakit gila. Tapi saya tak sangka yang jari saya BERDARAH! Bila jari saya BERDARAH, saya pun NAIK DARAH. Tapi saya diam aje. Saya sengih2 aje walaupun tidak seikhlas mana. 

S ni dah cuak dah. Bak kata Nabila, S ni menggelabah buat kerja. Mana taknya, korang semua tau cara dia macam mana waktu buang kutikel bahagian tepi dengan kulit hujung kuku? Dia KETIP kemudian dia TARIK! Yang terasa sakit bukan dia tapi saya! 

Cepat2 dia cari something yang nak hentikan darah la kut. Pedih nak mampus! (Opss.. ayat kurang ajar sikit). Bergenang air mata saya. Tapi tak nangislah. Nabila dah ngeri dan takut pula jari dia jadi mangsa. Oh.. mungkin saya tak tunjukkan saya marah S boleh jawab begini kepada saya, 'Don't worry, still virgin.' Hahaha...baguskan jawapan?

Itu jari telunjuk kanan. Jari manis kiri saya juga jadi mangsa. Sekali lagi pendarahan berlaku. Hoi! Aku nak sarung cincin okey!!! Sengal! Sampai rumah, jari telunjuk dengan jari manis saya berdenyut-denyut. Saya ingat tak teruk, tapi rupanya darah tak berhenti mengalir. Makan pun pakai sudu. Uhuk! :-( 

Ada bukti! Tapi gambar jari manis sahaja. Jari telunjuk tak dapat ambik. Sampai sekarang jari saya bengkak dan kulit terkopek-kopek. Manicure bukan mencantikkan jari saya, tapi bertambah teruk! Okey~ bad review pertama saya selesai! 


p/s :- Kahwin nanti nak pergi lagi ke tak ye untuk manicure? >_<

6 comments:

Atie iskandar said...

boley saman tue kak..
klu atie memg da mrh da org tue...
klu tak pndai takyah la keje situ..

kawen nnti buat tempat len kak.. =)

iena said...

eiii..akak..ngerinya..x dpt bayang mmg sakit sngat lah kan..kuku sensitif kottt....kasar2 mcm tu..hadehh...(tiup2 jari sendiri)

Mahfuzah said...

Buat manicure sendiri udah...kui3

Hanny Esandra said...

atie,
tu la.. ikutkan boleh aje.. dh la bkn warganegara sini.. dh terlampau pandai, tu la yg wat pn laju n kasar2..

Hanny Esandra said...

iena,
ngerikan.. tu la, mmg sakit gilerr.. isi kalau dh lka, jari jd buruk pulak..

Hanny Esandra said...

uja,
manicure sndri mana pulak nak carik brg2 dia, krim2 dia..