Follower Tersayang

Saturday, August 6, 2011

Mana Henpon Ni?? Bila Nak Siap?!

Hai kawan2...

Hari ni kau orang buka apa? Dah hampir seminggu kita puasa kan? Hmm.. Mood saya hari ni agak lemau sebab apa? Sebab saya rindddddddduuuuuuuuu henpon saya.... :-(

Bilalah agaknya nak siap ni? Saya taulah software problem memang lama.. Tapi paling lama pun 2 minggu. Dia kata nanti nak call, sampai dah 3 minggu tak ada khabar berita. Entah selamat ke tak tah henpon saya sekarang ni. Saya tak gemar nak tinggalkan henpon lama2. Bahaya... Macam2 boleh jadi. Entah2 part2 dalam henpon saya tu dah hilang~ Ngaaaaa... Cintehati.. Tolonglah p sergah cina tu yunnnkkkk.. :-(

Saya dah mula rasa rindu. Mana taknya sebelum ni tak pernah berpisah, sekali berpisah sampai 3 minggu. Aduhaii.. Macam hilang anak tau.. Apa pun  tak boleh buat kalau tak ada henpon. Nak tangkap gambar pun x boleh. Nak berblogging lagilah malas bila tak boleh letak gambar2 yang kita snap sendiri. 

Semalam Cintehati dah nekad dah. Kalau tak elok jugak dia nak jual henpon tu then beli henpon yang sama dengan dia. Saya diam ajelah... Henpon tu pn dia yang belikan. Walaupun saya sayang henpon tu, tapi saya tau, henpon ni bila pernah kena repair, bila nak pakai balik, mesti dah tak berapa sedap. Ishhh... Cepatlahh okey. Borink la... 


Apa2 pun hari ni saya buka ini :-

Murtabak Daging
Ini kuih kacang sebenarnya. One of my feveret.
Ini baru cakui.
Tahu sumbat. Tapi yang sumbatnya saya bg mak saya. Tahu je sy makan. Mmg dari dulu camtu. Pelik ke saya? Haha..
Hmm... Keluarga kami ni memang tak pernah makan nasi waktu berbuka. Makanan2 yang macam ni aje kite makan. Sahur aje kami makan nasi. Memang begitulah tradisinya. Huahaha.. ada orang buka puasa makan nasi kan, tapi kita tak biasa. Memang tak pernahlah masak nasi dengan lauk pauk untuk berbuka atau beli nasi campur ke. 

Tapi lepas2 ni dah kena belajar dah. Kahwin dengan orang timur ni, pagi pun dah makan nasi. Tapi nasiblah Cintehati ni dah lebih sepuluh tahun mastautin kat sini, jadi dah terikut2 orang sini. Tapi dia jenis berbuka makan nasi. Jadi kena masaklah saya esok2, lusa, tulat, tonggeng~~~(boleh ke saya masak ekh? Tak pandai lagi..~ Dah la perut dia cerewet! Silap sikit mesti sakit perutlah, itulah, inilah. Badan aje besar, antibodi zero.~)

p/s : Kalau macam ni, nak beraya dengan henpon barulah!

4 comments:

JeeMacey said...

cik hanny,buka sll tak mkn nasi..peliknye cik hanny..tak lapa ke cik hanny...kalau jee dh mengendang dh perut nie...

chia-chia fashion. said...

macam minta beli handpon baru sja..:D

Hanny Esandra said...

cik jee,
pelik ke.. hahaha.. tak peliklah.. sbb dh biase la cik jee.. mmg mcm ni la kiteorg..mmg x tipu.. buka mmg x mkn nasi.. :)

tp td dh mkn bubur lambuk.. kira nasi kan.. haa.. x pelik la dah.. :)

Hanny Esandra said...

mamachia,
tak mintak sangat. Tapi kalau dah terpaksa kena jugak la kan.. hahaha.. :)