Follower Tersayang

Sunday, June 10, 2012

HIV Test & Thalasemia. Done! Weeee...

Hai kawan2.. 
Tanggal 4 Jun 2012 hari tu saya dan Cintehati telah pergi ke KK Shah Alam, Seksyen 7 untuk buat HIV test.
Sebelum tu saya dah call untuk booking date yang available. Appointment saya dalam pukul 2.30 pm. Pukul 2.00 pm dah standby tunggu dalam kereta. Semangat punya pasal ni!

Tapi dalam hati tu berdebar hanya Tuhan aje yang tahu.
Maklumlah saya ni penakut sikit kalau bab2 hospital. Hahaha..
Mana taknya sekarang ni kalau nak kahwin bukan aje kena check HIV test. Kalau Hiv Test just 'ketap' sikit kat jari aje. Tapi ni kena buat sekali dengan Talasemia. Kemudian nak cek jugak tekanan darah tinggi, ukur tinggi dan ambik berat badan juga. Tak cukup dengan tu kena ambik urine test pulak untuk pre-pregnancy test. Haihh macam2..
Motif??
Nak cek kut2 bakal pengantin ni dah termengandung sebelum kahwin. Hahaha...
Agak2nya kalau dah termengandung doktor nak buat apa?
Hahaha..
Apa2 pun saya lulus kesemua ujian di atas.
Yeay!

Nampak ke kesan merah tu? Hahaha...
Non-Reactive. Dah boleh kawin..weeeee..
Itu ajelah..
Bye!

2 comments:

CintaZulaikha said...

selamat dah 1 perkara...huhuhu

Hanny Esandra said...

alhamdulillah, dah selamat...huhu