Follower Tersayang

Saturday, August 11, 2012

Rahang Oh.. Rahang..


Hai, kawan2.. 
Hmm.. Tajuk entry pun dah buat saya nyeri..
Adehh..
Mana nak mula story ekhh..
Saya pun tak tau punca rahang saya jadi sakit.
Apa yang saya tahu, bangun pagi saya rasa rahang saya sakit sangat. Paling sakit bila saya buka mulut nak bercakap, bersahur, dan menganga..
Ahaaaaaaa!! Sakit tau tak! 
Belum pernah seumur hidup saya sakit rahang. Dan saya tak tahu rahang pun boleh sakit.. Itulah sebabnya Allah bagi ujiang saya sakit rahang. So saya boleh tahu yang rahang tempat kita buka dan katup mulut pun boleh sakit.
Hihihi...

Manja! 
Tak tahan sakit!
Itulah saya...

Mula-mula boleh tahan lagi. Hampir seminggu juga saya bertahan. 
Tapi bila sakitnya tak baik2 apatah lagi saya tak bebas bercakap, makan, ketawa dan lain saya jadi risau.
Mulalah macam2 fikir dalam kepala ni. 
Bila dah seminggu sakit, saya pun meluah rasa kat Cintehati.
Haiyyaa..
Hujan pulak..
Dia pulak cakap benda sedih.
Katanya : "Tak dapat nak tolong.. Tak tau nak tolong camana.." 
Hah! hujan banjirlah kan.. Uhuhuhu.. 
Saya tak suruh dia tolong pun. dengar keluhan saya pun jadilah. 
Menangis waktu tu dah nak balik rumah lepas tutup kedai kat Uptown, Shah Alam. 
Kantoi pulak dengan sorang kakak..
"La.. Kenapa sedih ni.." kata dia.
Saya pun cakap, 
"Sakit rahang kak.. Tak tahan dah ni.."
hahaha.. Sampai orang lain pulak terbabit.

Saya search kat gugel, sakit rahang biasa terjadi. 
Simptom2 sama dengan saya.
Sakit rahang yang boleh terjangkit ke telinga, leher, gigi, pipi, muka..
Haritu saya nangis sebab dia dah pergi kat telinga.
Jadi saya tak tahan. 
Sebab sebelum ni memang pernah kena sakit telinga sebab demam panas sangat. 
Sampai berdarah telinga. 

Tapi...
Sakit rahang ni akan baik sendiri.
Haiyoooo..
Nak tunggu dia baik, seksa!
Ni pun saya sakit lagi kalau nganga mulut. 
Makan dan bercakap alhamdulillah dah tak sakit.
Tapi kalau bangun pagi akan sakit, bila dah lama2 dia tak sakit sangat.
Hurmmm
Cepatlah baik......
Mood tak ada kalau tak baik2 lagi.
Haih..
Dugaan bulan puasa tahun ini..
Tak apa. Redha. 
Salam ramadhan yang ke-22.

4 comments:

m00n r@h@z@ said...

Sabo ye, kak.
Dapat bayangkan macam mana kesakitan tu sebab N penah kena.
Tapi tak teruk sangat macam akak la.
Cukup ngeri bila ingat2 balik.
Haizzz...
Semoga cepat sembuh!
^_^

iena_mieyna ^^ said...

rahang blh sakit ke??aiyakkk..x pernah kena lagi..huhu..moga cepat sembuh,ye..:)

Hanny Esandra said...

anne pnh rasaya.. huhuu..
sakit sgt.. nasib skrg dah ok.. :)

Hanny Esandra said...

ieyna_mieyna
ye.. rahang boleh sakit dikk.. ;p tp skng dah ok..